Kirjoittaja Aihe: O: Tresoldin osia  (Luettu 19706 kertaa)

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
O: Tresoldin osia
« : Tammikuu 11, 2015, 03:47:25 ip »
Tuli hankittua pari projekti-Tresoldia.
Hakusessa kaikkea mahdollista Tresoldiosaa tai koko pyörä. Vuosimallilla ei väliä.
Myös vinkit kelpaa, jos joku tietää missä osia tai pyöriä vois olla. (ps. Orimattilassa ei ole enään osia)

Tarjoa

0505909499

Jani Kaukiainen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 59
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2015, 06:47:18 ip »
Älä kaivele vanhoja haavoja  >:( 13V junnulle oli kova paikka, kun puomille viereen asettui Tresoldikuski vuonna 1989/90. Uusi Tresoldi taisi maksaa 4x enemmän kuin oma 80cc pyörä.

Osista ei ole valitettavasti tietoa.

PS. Minkä ikäinen pyörä on kyseessä ja kenellä se on ollut uutena?

Teemu Mäkinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2015, 07:30:42 ip »
Vähän sama täällä, muistan kuinka joskus 88-89 kuolasin 80cc Tresoldin edessä, joka oli Ohkolassa näytillä.

Suitzamanin purkupyörälistassa oli joskus muinoin (5-10v sitten) 80cc Tresoldi. Muistan joskus soittaneeni sinne ja tiedustelleeni pyörää, mutta sitä ei ollut enää. Onko kellään mitään mitään hajua Tresoldien maahantuontimääristä? Tulikohan Suomeen yhtään 125cc Tresoldia vai olivatko kaikki maahanuodut pyörät kasikymppisiä?

Teemu Mäkinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2015, 08:02:26 ip »
Nyt kun Tresoldi tuli esille, innostun kaivelemaan netistä tietoa pyöristä. Mikähän moottori tuohon kuvan Tresoldiin on istutettu? Ei näytä oikein Hondan myllylle?


http://www.motocross50.it/



Jani Kaukiainen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 59
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #4 : Tammikuu 11, 2015, 08:25:47 ip »
Vähän sama täällä, muistan kuinka joskus 88-89 kuolasin 80cc Tresoldin edessä, joka oli Ohkolassa näytillä.

Suitzamanin purkupyörälistassa oli joskus muinoin (5-10v sitten) 80cc Tresoldi. Muistan joskus soittaneeni sinne ja tiedustelleeni pyörää, mutta sitä ei ollut enää. Onko kellään mitään mitään hajua Tresoldien maahantuontimääristä? Tulikohan Suomeen yhtään 125cc Tresoldia vai olivatko kaikki maahanuodut pyörät kasikymppisiä?
Vuonna 1989 B-piikeissä oli yksi 125cc Tresoldi, mutta en muista kuskin nimeä. 125cc Tresoldi oli vaisu peli 80cc pyörään verrattuna. Piikki oli lähinnä "tuunattu" Honda CR125. 80cc Tresoldin moottori oli Honda CR80 pyörästä. Kaasari oli isompi ja pytty / kansi oli portattu Tresoldin tehtaalla.

Tossa sun linkissä on 50cc pyörä, joten sen moottori on varmaan Italian omia ihmeitä.

"Muokkaus: Tresoldi olikin B-piikeissä 1989"
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2015, 09:15:10 ip kirjoittanut Jani Kaukiainen »

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #5 : Tammikuu 11, 2015, 08:50:59 ip »
Omistajista ei tietoa. Nämä löyty Motopalvelusta(piikkipurkaamo). Valkoinen on 87/88 ja toinen 89. Koneet puuttuu molemmista.
Tresoldia sai Hondan terästetyllä koneella ja Hondan koneella jossa Mugen kitti.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2015, 09:12:51 ip kirjoittanut Jesse Sanden »

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #6 : Tammikuu 11, 2015, 08:51:35 ip »
tässä toinen

Jani Kaukiainen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 59
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #7 : Tammikuu 11, 2015, 09:36:05 ip »
Omistajista ei tietoa. Nämä löyty Motopalvelusta(piikkipurkaamo). Valkoinen on 87/88 ja toinen 89. Koneet puuttuu molemmista.
Tresoldia sai Hondan terästetyllä koneella ja Hondan koneella jossa Mugen kitti.
Onko 80cc Mugen kitti olemassa? Muistan kyllä 125cc kitin, mutta en 80cc kittiä. Tämä 1989 voisi olla Jani Peltolalla ollut, mutta valkoista en muista nähneeni. Peltolalla oli myös tollainen 87/88, mutta muistelisin sen olleen myös punainen. 87/88 malleja Laurila taisi rahdata Italiasta myös käytettyinä, mutta 89 malleja ei tainut olla montaakaan. Muistan vain Peltolan ja Jani Lammela 1989 malliset Tresoldit.

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #8 : Tammikuu 11, 2015, 09:50:21 ip »
Kyllä Tresoldia oli Mugen kitillä myös. Hinta tais olla tupla perusmalliin verrattuna.

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #9 : Tammikuu 11, 2015, 09:55:15 ip »
Tässä kans Tresoldi, jollain speciaali sylinterillä, joka muistuttaa Mugenia ulkoisesti.

Teemu Mäkinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2015, 11:33:18 ip »
Muistelen että Petri Vidgren Vihdistä(?) ajoi punaisella Tresoldilla -88.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2015, 11:50:59 ip kirjoittanut Teemu Mäkinen »

Teemu Mäkinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2015, 04:13:29 ip »
Tresoldi Cagiva wmx:

http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.php/294179-VRP-Tresoldi-Cagiva

On alutankkia, neliöprofiilirunkoa ym. kivaa...




Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #12 : Tammikuu 12, 2015, 07:46:32 ip »
Toi on makee peli. Löytyy Tresoldikeräilijän varastosta Italiasta.
Eikö kukaan muista nähneensä valkoista Tresoldia? Ei kyllä löydy yhtään kuvaa netistäkään. Näihin ei tarvitse etsiä osia Ebaystä eikä meinaa löytyä muualtakaan. Punaiset sivunumerokilvet kun  löytyis jostain, muut pystyy kyllä soveltamaan. Ilmanohjaimet on Hondasta ja satula on aika lähelle Hondan satulaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2015, 07:50:22 ip kirjoittanut Jesse Sanden »

Kari Wallenius

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #13 : Tammikuu 12, 2015, 10:14:03 ip »
Mulla oli 80cc Tresoldi ajossa muistaakseni '96, viimeisellä täydellä kasikymppikaudella. Oli ehkä '92 tjsp, kuitenkin valkoinen, noin 89-92 Suzukin syylärin muoveilla, kromipintainen alumiinitankki jne (edit: ilmanputsarikotelo taisi olla alumiinista takahäkkiä, samaa kappaletta). Haettiin jostain Raahesta, mukana tuli punaisia muoveja, takahäkkiä yms. Paljonhan siinä oli rakentamista. Isä-ukko muistanee kenelle meni meiltä.

Erikoisuuksia oli mm. takapään linkuston vipusuhteet (lie muutettu), jotka vaati tyyliin jäykimmän WP:n jousen mitä siihen sai. WP:n keulakin muistaakseni. Satulasta jalkatappeihin oli aika korkea, sai hyvän otteen pyörästä, maavara taisi olla vähän pienempi kuin piikin Hondaan rakennetuissa kasikympeissä.

Sylinterissä oli yksi ylimääräinen kanava vrt vakion hondan vastaavaan, aski/ensiöveto muistaakseni eri välityksillä, ettei tullut niitä karmean kokoisia rattaita, kuten muuten isoille renkaille kasikympin koneita laitettaessa. Molempia muutoksiahan sitten rakennettiin omatoimisesti Hondan koneisiin.

Eksoottisuudessaan olis hieno hankkia ko. laite takaisin. Silti "parhaan pyörän muisto" liittyy Waskisen vanhaan Hondaan, joka oli koneeltaan Tresoldia vastaava, mutta jousitusta oli eräänkin kerran hierottu Kapan pajalla. Joku voinee kaivaa aika-ajojen tulokset esiin, mutta muistini mukaan Jarkko itse ajoi sillä uskomattoman ajan Sipoon SM-crosseissa. Miska ja Marko taisivat ajaa molemmat Brandtin piikeillä silloin..

Ps. Miten niin EVO-luokan/90's polttelee, mäntien vaihtotahti ei niinkään ;-)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2015, 10:15:41 ip kirjoittanut Kari Wallenius »

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: O: Tresoldin osia
« Vastaus #14 : Tammikuu 15, 2015, 09:28:29 ip »
Oliskos jollain Peltolan Janin yhteystietoja? Samannimisiä kun on monta.