Pääsylippu myynnin ja arvioiden perustella katsojalukuja vuosilta 2012-2014
Heinola v.2012, 350 myytyä lippua
Imatra v.2013, alle 100 myytyä lippua
Kuopio v. 2012, 100 katsojaa (arvoi)
Salo v. 2012, 2000 katsojaa (arvio),Ilmaistapahtuma
Salo v. 2013, 1500 katsojaa (arvio), Ilmaistapahtuma jonka kruunasi sateinen sää)
Orimattila v. 2013, 350 myytyä lippua
Tuusula v. 2013, 500 myytyä lippua
Tuusula v. 2014, 350 myytyä lippua
Kouvola v. 2014, 800 myytyä lippua
Niin ja Auttoinen v. 2011 väkeä oli ihan hyvin paikalla,oma arvioni n. 1000 henkilöä ainakin. En tiedä tarkemmin kun olin sinä vuonna ajohommissa vahvemmin itse mukana.
Tapahtumien tiedottamisessa on menty varmasti positiiviseen suuntaan eli kehitystä vuodesta 2012 on varmasti tapahtunut. Siellä missä kilpailuja järjestetään ja jos meillä on paikallinen järjestäjä/yteistyökumppani niin tämänkin rooli tulee varmasti esille miten hoitavat tiedottamista paikallisella tasolla vai jättävätkö hoitamatta ?
Mistäs paikkakuntalaiset saavat tietoa tapahtumista parhaiten kun oman paikallisen tiedottamiseen kautta,ovatpa käytettävät kanavat sitten mitä tahansa ja näihin kyllä vaihtoehtoja löytyy jos vain hieman näkee vaivaa asian eteen.
Tärkeää on että saadaan yleisöä paikalle,pitävät näkemästään ja tiedä vaikka sieltä löytyisi joku uusi lajin harrastajakin ? Yleisölle suunnattavia palveluita pitää myös saada kehittymään ja ei parane unohtaa myöskään toimitsijoita eikä kilpailijoita. Eli kaikki me varmasti tiedämme jollei ole yleisöä ei ole mitään tulojakaan,kukaan ei tiedä lajista mitään ja kehitystä ei pääse tapahtumaan millään aluella.
t. Petri Pantsu