Ruotsin MX museosta löytyy muuten YZM 500. Farleigh Castlessa yhdellä sellaisella on ajettu.
Eikös tämän pitäisi olla ajajien ja jäsenten kerho? Hallitus kuuntelee jäsenistöä ja tekee sen pohjalta päätöksiä. Nyt monet jäsenet olivat jonkin asteisen sääntöuudistuksen kannalla, joten olisi ollut demokraattista muuttaa sääntöjä edes jollakin tasolla, esim. tämä taka levyjarru.
Päätökset on aika yksipuolisia, kun osalla hallituksen jäsenistä on hyvin halveksuva asenne 500 euron 80-luvun pyöriä kohtaan, joihin kaikki osat saa tilattu nettikaupoista. Ei kovinkaan avarakatseista mun mielestä.
Eikös kerhon tarkoitus ole:
edistää ja ylläpitää vanhojen kilpamoottoripyörien harrastusta ja kunnostusta sekä luoda edellytyksiä niillä ajamiseen ja kilpailemiseen. Tämän ohella kerho tukee moottoriurheiluun, -urheilijoihin ja näiden tukihenkilöihin liittyvää perinnetallennusta. Toiminnan kokonaistavoitteena on säilyttää tietoutta ja toimivia kilpamoottoripyöriä tältä moottoriurheiluhistoriamme kannalta tärkeältä alueelta.
Kyllä ne 80-luvun lopun pyörätkin vanhoja alkaa olemaan.
Jos tätä yllä mainittua toimintaa haluttaisiin edistää, niin mun mielestä Evo-luokka olisi kannattanut polkaista alulle ja tarjota sitä Moottoriliitolle ajettavaksi muutamissa ruuhka-Suomen crossikisoissa halvemmalla lisenssillä, jollei se kerran sovi Classic MX kisoihin. Tätähän myös ehdotettiin lajiparlamentissa. Tosin sekin sivutettiin täysin.