Jani käyttää taitavasti provosoivia iskusanoja/lauseita kuten rasistinen ja tietyn merkin harrastajat suljetaan pois.
Mutta muistetaan Mauno Koiviston lause "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan."
Osallistun keskusteluun E-luokan osalta koska olin aikoinaan niitä sääntöjä sorvaamassa, eli lähinnä kopioimassa Ruotsin säännöistä.
Pyörän/luokan "Classic-arvo" on selkeästi mielipidekysymys, johon ei ole yksiselitteistä totuutta.
Jonkun mielestä classic-pyöriä ovat vain pre65 pyörät, toisen mielestä lyhytjoustoiset eli pre74, ja joku vetää rajan stereoperäisiin,
kun taas jonkun mielestä kaikki 90-luvun pyörät ovat vanhoja ja voidaan nimetä classic-pyöriksi.
CMF:n säännöissä raja menee E-luokan nykyisten sääntöjen sallimissa rajoissa, ja se on luokan suosiosta päätellen ollut toimiva raja.
Aina on parantamisen varaa mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että rumpujarru on hyvä, perusteltu ja toimiva rajaus classic-luokalle.
Mitä tulee väitteeseen että tietyn merkin harrastajat suljetaan pois (E-luokasta), niin näin tuskin voidaan perustellusti sanoa sillä
perusteella että jonkun merkin tietty vuosimalli ei mahdu E-luokan rajoihin?
Tai ainakin minä katson "merkkiharrastajan" tittelin tulleen aika heppoisin perustein jos merkkiharrastajalla on vain ko. vuoden pyörä