Tai siis no ei ehkä tehty mitään historiaa, mutta sanotaan että oltiin osaltamme mukana siinä historian kehityksen alkuvaiheessa...
Mielenkiintoista oli lukea noista ekoista crossisivarilaitteista (2-t 3-syl +ym koneita), missäköhän vaiheessa jytäjämmun koneisiin pohjautuvat myllyt alkoivat yleistyä? Ja miks just 650 jammu? Mikä teki siitä niin suositun aihion? Taisivat jossain vaiheessa olla, ei ainoina, mutta ainoita?
Kun ekoja kertoja -84 crossisivareita itse näin niin lähes 100% oli niitä. Salon MM:ssä oli vain 7 EML-Jumboa, 1 Honda, 1 Folan, 1 Norton, 2 Weslakea, 2 KTM:aa. Seuraavana vuonna lisäksi Maicoa, Kawasakia, Hussea, Hondaa, Suzukia, taisivat nuo jo olla 1-syl. koneita.
Miltä se tuntui silloisista alan miehistä kun pyörät alkoi muuttua tollaisiksi "mopoiksi" (1-syl 2-t), niinkuin silloin -85 joku osuvasti lausui? Jammut oli kaiketi aika kauan ratoja "hallinneet", jos näin voidaan sanoa?