Säännöissä lukee
"Moottoripyörän tulee koostua vain ao. aikakautena valmistetuista tai alkuperäistä vastaavin ominaisuuksin varustetuista uustuotanto-osista." = esim. iskunvaimentimet. Kuten aiemmin kirjoitin niin "...uudet,
C-luokan ominaisuuksilla olevat iskarit...".
Ei voida olettaa että kilpakäytössä vanhoja osia riittää loputtomiin, siksi uustuotanto-osat ovat lajissa arkipäivää. On mahdollista ostaa kokonaisia uustuotanto-pyöriä ja ne täyttävät classic-säännöt niin meillä kuin maailmalla.
Säännöissä ei minusta lue C-luokan osalta että ei saa käyttää lisäsäiliöllisiä iskareita, olipa säiliö kiinteä tai letkulla?
Tämä on nyt mennyt kovasti sääntöjen lukemiseksi, joka ei ole lajin perimmäinen tarkoitus. Tarkoitus on mielestäni saada aikaan hyvät kisat niin että kuskeilla on hauskaa ja yleisö nauttii näkemästään, niin erilaisista pyöristä kuin itse kilpailutapahtumasta. Säännöt ovat tietenkin tehty noudatettaviksi mutta epävirallinen henk.koht. mielipiteeni on että jos joku osa nyt sattuu olemaan vuoden verran väärästä mallista niin ei siitä kannata hirveää haloota nostaa. Jossain raja on tietysti aina mentävä, ja sen päättää katsastaja / viime kädessä kilpailun tuomaristo. Kuski se näissä hommissa kuitenkin on ratkaisevin osa