Kirjoittaja Aihe: Sooloprojektit kaudelle 2015  (Luettu 48240 kertaa)

Jussimikkonen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 69
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #15 : Marraskuu 20, 2014, 11:06:29 ap »
500€ on todella vähän budjetoida pyörään mikäli haluaa sellaisen että jokaista osaa ei tarvitse vaihtaa. Suosittelen maksamaan pyörästä sellasen 1000€ niin saat joltain classic harrastajalta pelin mikä on jo kertaalleen käyty läpi ja siihen on upotettu todennäköisesti uutta osaa jo noin 500-1000€. Noihin 500€ peltojyriin joutuu vaihtamaan kaiken...testattu. :)
-Vauhdilla sisään ja paareilla ulos-

Mikko Lehmus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #16 : Marraskuu 20, 2014, 05:57:39 ip »
Komppaan Jussia, kannattaa vähän lisätä budjettia niin parempi pyörä tulisi heti

Kurikassa Motomasterilla on 1992 RM, kysäise tuolta hintoja, linkki ohessa

http://www.motomaster.fi/SuzukiRm_Purkupyora.jpg
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2014, 05:59:37 ip kirjoittanut mikko lehmus »

Henri Toivari

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #17 : Marraskuu 20, 2014, 06:27:57 ip »
Suzuki RM-125, 1992. Alkuperäistä vastaava istuinpäällinen ja tankin /syylärin tarrat hankittu. Pyörä edelleen haussa. Saa tarjota. Max. 500€.

Samoin takalokarin ja sivumuovien alkuperäiset tarrat haussa. Saa tarjota myös uusia muoviosia /muitakin varaston perälle jääneitä osia kyseiseen pyörään.

En nyt meinaa ymmärtää tätä viestiä. Siis onko istuinpäällinen & tarrat hankittu mutta pyörä puuttuu?? 

Itellä työn alla piikkinen Suzuki TSX vm.1985. Perintöpyörä mihin on varmaan se tonni jo uponnut, kaunista tuskin tulee eikä katuendurosta kovin kisakireää taida saada mutta näin vasta-alkajalle luultavasti ihan hyvä pyörä.

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #18 : Marraskuu 20, 2014, 08:51:33 ip »
Kun hinnoista puhutaan niin tässä yksi esimerkki...
http://www.nettimoto.com/honda/cr/1775338

Olli-Petteri Pietilä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #19 : Marraskuu 24, 2014, 03:32:37 ip »
Moi,

Kiitos kaikille vinkeistä ja myös linkistä myynti-ilmoitukseen.

Tosiaan, lähdin tähän entisöintiprojektiin vähän erikoista kautta, ostaen ensin ne mielestäni
harvinaisimmat osat, eli alkuperäiset tankin ja syylärimuovien tarrat ja alkuperäistä vastaavan
istuinpäällisen. Pointti hankintojen taustalla oli se, että löysin esim. penkin päällisestä vain yhden
yksittäiskappaleet. Tarrat löytyivätkin sitten pienen googletuksen jälkeen EVO MX:ltä.

Pyörää olen etsinyt siis edelleen. Linkin pyörä ei ole valitettavasti 1992 -malli vaan 1991.
Pyörän vuosimallin tunnistaa mm. etupamppujen kapeammista muovisuojista ja istuinpäällisestä /tarroista.

1992 -mallista, -vähän parempikuntoisesta, voisi hyvinkin maksaa tuon 1000€. Yhden 1990 mallin olen aikanaan purkanut ja kasannut käytännössä kokonaan uudelleen.

Osaako kukaan muuten kertoa -91 ja -92 mallien eroja.

/OP

Ari Peippo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #20 : Marraskuu 24, 2014, 07:25:03 ip »
Olethan jo kysellyt osia Nakkilan Pyörä ja Moposta ? Sieltä löytyy vanhempiin suzukeihin yllättävästi uutta osaa.

Henri Toivari

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #21 : Marraskuu 24, 2014, 07:27:16 ip »
Nettimotossa näkyy olevan kaksikin piikkistä -92 RM:ää alta tonnin. Nakkilasta olen tilannut kanssa paljon osia tohon omaan Suzukiin ja oikeastaan kaikki löytynyt mitä on keksinyt kysyä.

(edit. sori päteminen olitkin näköjään huomannu molemmat)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2014, 07:30:03 ip kirjoittanut Henri Toivari »

Mikko Lehmus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #22 : Marraskuu 24, 2014, 08:13:21 ip »
Jee , laitetaan Nakkila vinkki talteen, sieltähän on osia hommattu joskus -80 luvulla omiin RM-125:iin. Oli jo silloinkin tavarat hyllyllä eikä tarvinnut odotella. Pitänee ennen kevättä jo tilailla kulutusosia Evo RM-125:een. Oma peli -90 mallinen kun ei löytynyt noita E-luokan FullFloater 125:sta oikein mistään

Noita eroja etsin Clymer:in korjausopuksesta , 1989 - 1992 ovat lähellä toisiaan, tarrapäivityksiä lähinna on tehty, ei mitään merkittävää eroa

Vuosimalli -93 on sitten uutta. USA vinkki asiasta:

http://www.goforwardmotion.com/pdf/modeltuningtipsSuzuki.pdf
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2014, 08:22:25 ip kirjoittanut mikko lehmus »

Roy Lindgren

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 75
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #23 : Marraskuu 24, 2014, 08:19:32 ip »
Oho..jopas on elsinorella hintaa..myin omani vastaavan 2000 €.Oli kyllä pieni projekti mutta ois näköjään pitäny pyytää enemmän.. ;D

Olli-Petteri Pietilä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #24 : Marraskuu 25, 2014, 11:37:45 ap »
Nakkilan Pyörä & Mopo on tuttu paikka. Sieltä en enää löytänyt alkuperäisiä tarroja numerokilpiin ja takalokariin, mutta Ruotsista löytyi.

Nettimoton pyöristä oikeasti 1992 mallia on vain alla olevan linkin pyörä:
http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1771618

Selkein tunnusmerkki on upside-down -keula ja keulan leveämmät muovisuojat. -89, -90 (eka upside-down -keulallinen) ja -91 malleissa muovisuojat ovat vielä kapeaa mallia.
Rungon väri muuttui -90 -vuosimallin jälkeen sinisestä keltaiseksi. -91 mallissa on takajarrupaketin suoja muovia, vanhemmissa metallia. Pienistä tunnusmerkeistä nämä on helppo
erotella, jos vain tietää mitä katsoa.

Tuossa nettimoton pyörässä itseäni arveluttaa se, että ilmeisesti runkoa on hitsattu niin, että siihen saa korkeamman penkin. Ainakin itse penkkiä on korotettu.
Lisäksi tuo on Tampereelta katsottuna todella kaukana, Oulun paikkeilla. Mukava olisi, jos pyörää voisi käydä katsomassa paikanpäällä ennen kauppoja.

Tässä eilen kaverini linkittämä pyörä:
http://www.tori.fi/satakunta/Suzuki_Rm_125cc_14527243.htm?ca=7&w=3

Loppuhinnaksi oli ilmeisesti jäänyt kaverini kertoman mukaan 400€. Pyörä olisi ollut lisäksi sopivasti lähellä ja alkuperäisellä penkillä /tarroilla = ei ilm. paljon ajettu.

/OP
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2014, 11:40:29 ap kirjoittanut Olli-Petteri Pietilä »

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 126
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #25 : Marraskuu 25, 2014, 02:05:47 ip »
Tosta on ilmeisesti tulossa pelkkä koriste kun ei käy Evo luokkaan kun on liian uusi. Tossa 1992 mallissa on jo huomattavasti paremmat iskunvaimentajat kuin alle -90 malleissa.

Olli-Petteri Pietilä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #26 : Marraskuu 25, 2014, 03:43:23 ip »
En ole ehtinyt miettiä asiaan niin pitkälle, mutta kyllä minun olisi tarkoitus pyörällä ajaakin. Ei siis pelkäksi koristeeksi. Toivotaan mieluummin, että myös tämän aikakauden pyörille saataisiin joskus oma luokka ja harrastajia.

Jussi Niemelä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #27 : Marraskuu 26, 2014, 07:52:24 ip »
Toivotaan mieluummin, että myös tämän aikakauden pyörille saataisiin joskus oma luokka ja harrastajia.

Kannatetaan, Super Evo luokka esim. 1990-1995 pyörille!

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #28 : Marraskuu 27, 2014, 04:06:16 ip »
Vaikea asia tuo rajan vetäminen tuohon -95 vuoteen kun samaa tekniikkaa oli uudemmissakin, onko esim. CR125 Hondan -96 malli sanottavasti parempi kuin vuotta aiempi? Ja kuka pystyy tunnistamaan jousitukset, sylinterit jne. vaikka runkonumero täsmäisikin sääntöihin?

Olli-Petteri Pietilä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #29 : Marraskuu 27, 2014, 09:00:58 ip »
Ehkä ei vuoteen -95 asti. Esim. RM-125 -90, heppoja n. 27, CR-125, -95, heppoja n. 40. Ehkä joku 90-93, tjs.