Moro. Olen vasta aloittelemassa tätä pyörähommaa, joitain perusteita edesmennyt isäukkoni ehti opettaa mutta suuria mysteereitä vielä minulle hyvin iso osa pyörän huollosta ja laittamisesta. Case on tämmöinen:
Ostin piikin KTM:n, vuosimalli pitäisi olla 1980. On ollut kilvissä koko ajan joten pidän luotettavana. Myyjä kertoi että pyörä seissyt pidempään, hänellä ilmeisesti useamman kuukauden ja jäi semmoinen kuva että sitä ennen oli lojunut jonkun tutun/naapurin nurkissa mahdollisesti vuosiakin.
Lähtee käyntiin kun polkee ja ryypyttää jonkun aikaa, ei kovin helposti. Kulkee ykkösellä ja kakkosella ihan ok, n.350m pitkällä pihalenkillä olen kokeillut. Kolmosta kun lyö silmään niin tukehtuu, ylipäätään isommilla kierroksilla tuntuu että tukehtuu.
Ylipäätään siis kysymykseni on, että mitä kaikkea pidempään seisseestä pyörästä pitää tsekata? Kaasaria on putsattu, tulppa&hattu vaihdettu, bensat förstås uusittu. Tankkiakin koitin kompuralla puhallella kuivaksi ennenkuin laitoin uudet bensat sisään.