Kirjoittaja Aihe: Valmistautuminen kisakauteen 2023  (Luettu 5493 kertaa)

Heikki Tukia

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 171
Valmistautuminen kisakauteen 2023
« : Tammikuu 09, 2023, 01:43:22 ip »
 
  Moottoriliiton nettisivulla kohdassa classic racing on uudet säännöt. Kaikki ei täsmää Mäntsälän kokouksessa suunniteltuun.
  Suunnitellusta Twin shock-luokasta ei mainita mitään. C-luokasta sen sijaan on pitkät ja tarkat määritelmät.
  D-luokan määrittely jättää paljon pyöriä tyhjän päälle! lukee levyjarru,vesijäähdytys.
 Veteraaniluokka muuttuu 35 ja 50 -ikäryhmille. Kahteen kisaan on suunniteltu Veteraaneja Sunnuntaille. Niiden täytyisi olla kansallisia,koska Veteraanicup on määritelty osaksi MX-Liigaa.
  Rajoitettu lisenssi maksaa 220 Euroa ja kaikki lajit-lisenssi 485 Euroa.
  CMF-hallituskokouksessa 21. Tammikuuta täytyy käydä sääntöjutut läpi.

Timo Brofeldt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Valmistautuminen kisakauteen 2023
« Vastaus #1 : Tammikuu 13, 2023, 08:28:07 ip »
Morjensta kaikille ja hyvää alkanutta vuotta tälläkin kanavalla!
Kun en tätä keskustelua huomannut, niin ehdin jo laittamaan samat jorinat "Yleinen keskustelu"-kanavan Mika Tiitan aloittamaan ketjuun.
Mikä lienee oikea kanava?

No täältä kuitenkin Heikin vihjeen kautta löysin 2023-säännöt.
Olisi hyvä, että saataisiin oikea päivitetty linkki suoraan CMF:n sivuilta uusiin sääntöihin, kuten on ennenkin ollut, niin ei kukaan voisi sanoa, ettei ole sääntöjä.

Näyttää siltä, että C-luokkaa on vain päivitetty kansainvälisen Twinshock-määrittelyn suuntaan, ja siten mahtuu mukaan hieman uudempiakin pyöriä aina vm. 1984 asti. Twinshock-nimitystä ei ole mainittu. Ihan hyvä, sillä vanhat monojammut kuuluvat C-luokkaan.

D-luokan pyörien ensimmäinen vuosimalli on 1980. Eikös se ole OK? Silloinhan alkoi tulla ensimmäisiä linkullisia monojousituksia, vesijäähdytyksiä, levyjarruja sekä pakoaukonsäätöventtiileitä ym. high techia.

Voiko vielä jäädä väliinputoajamalleja?
Minusta 2023-päivitys on ihan järkeenkäypä. Tärkeintä on sääntöjen tasapuolisuus, ja kyllä tässä on siihen edellytyksiä.

Mutta säännöissä toistuvasti mainittu viite "kohdan 1 mukaisesti" ei minulle aukene!
Missähän se kohta lienee?

Joka tapauksessa minulle hyvä, sillä nyt voin ajaa C-luokkaa myös -81'-mallisella Hussellani.

Toinen asia on sitten se, että kokonaisuutta katsoen putoan tulosluettelossa varmasti alaspäin.
Mutta tämä huippu-urheiluhan on sellaista. :) :) :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2023, 10:46:03 ip kirjoittanut Timo Brofeldt »

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: Valmistautuminen kisakauteen 2023
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2023, 10:22:58 ap »
En näe tuossa twin shock luokassa mitään järkeä. Miksi ei saman aikakauden pyörät voi ajaa samassa luokassa?

Kai Kivekäs

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: Valmistautuminen kisakauteen 2023
« Vastaus #3 : Helmikuu 18, 2023, 07:59:26 ip »
Montako näitä ylijäämäosista pyöriä rakentavia harrastajia on? Ja moniko heistä aikoo tuoda pyörän oikeasti puomille?

En mä ainakaan näe mitään classicia siinä, että kisoihin ilmaantuu rakennelmia, joita ei classic-aikakaudella ollut oikeasti edes olemassa.

Tälläkin hetkellä talleissa seisoo lukuisia classic-pyöriä, joita ei puomilla nähdä. Ei Twin Shock luokka niitä puomille tuo.