Ymmärtääkseni tässä kysymyksessä ongelmana on tilanne, jossa alunperin E-luokan pyörässä ollut moottori laitetaan D-luokan pyörään. Mikäli ko. moottori on ilmajäähdytteinen niin D-luokan säännöt täyttyvät: Moottoripyörässä oltava ilmajäähdytys, rumpujarrut, stereo- tai monoperä mutta ei linkkusysteemiä. Vuosimalli on vapaa.
Mutta toisaalta säännöissä sanotaan:
Alkuperäisenä E-luokkaan kuuluvaa pyörää ei saa muuttaa D-luokan säännöt täyttäväksi.
Tulkitaanko tätä niin että jos moottori on E-luokan pyörästä niin pyörä silloin "vanhennettu" D-luokkaan vaihtamalla siihen kaikki muu? Vai onko alkuperäinen pyörä se ilman moottoria oleva "rullaava runko", johon on asennettu saatavilla ollut, säännöt täyttävä ilmajäähdytteinen moottori, jolloin kokonaisuus on D-luokan sääntöjen mukainen?
En ota tässä kantaa kummankaan tulkinnan puolesta vaan halusin nostaa molemmat näkökulmat keskusteluun. Ottakaa kantaa!