Kirjoittaja Aihe: Syyskokous 22.10.2011  (Luettu 9204 kertaa)

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Syyskokous 22.10.2011
« : Syyskuu 28, 2011, 06:47:53 ip »
Classic Motocross Finland ry pitää lauantaina 22.10.2011 kaikille lajista kiinnostuneille avoimen kokouksen, "lajiparlamentin", Heinolan motocross-radan kerhorakennuksessa. Tilaisuus alkaa klo 12.00

Aiheena kauden 2011 yhteenveto, sääntömuutokset sekä suunnitelmat kaudelle 2012.

TERVETULOA!

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: Syyskokous 22.10.2011
« Vastaus #1 : Lokakuu 09, 2011, 10:51:39 ap »
Aloitetaan kokous klo 11.00 koska Lahdessa järjestettävä kv-supercross kilpailu alkaa klo 15. Näin kokouksesta ehtii katsomaan ko. kilpailua.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2011, 04:23:31 ip kirjoittanut juhamonto »

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: Syyskokous 22.10.2011
« Vastaus #2 : Lokakuu 16, 2011, 04:23:12 ip »
Aikaistetaan alkua vielä ettei mene hallikisan kanssa kiireeksi: kokous alkaa klo 10.00

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: Syyskokous 22.10.2011
« Vastaus #3 : Lokakuu 22, 2011, 08:19:45 ip »
Paikalla oli 17 henkilöä. Kokous vahvisti ao. sääntömuutokset. Samalla päätettiin että säännöt ovat voimassa 2012 - 2014.

CMC sääntömuutokset vuosille 2012 -2014 (alla olevat "ajatukset" kirjataan varsinaisiksi säännöiksi erikseen, nämä katsottava ennakkotiedoiksi)

a.   B- ja C-luokkien vuosirajaus. Kilpailija voi ajaa samalla pyörällä kahdessa eri luokassa. Esim jos kuljettaja ajaa B-luokassa, niin samalla pyörällä voi osallistua lisäluokkana myös C-luokan lähtöön. Lisäluokka saa olla vain pyörän ikäluokkaa seuraava luokka.

b.   D-luokkaan muutetut E-luokan pyörät. Alun perin monoperäistä pyörää ei saa muuttaa stereoperäksi. Tällä tavoin D-luokkaan muutetulla pyörällä voi kuitenkin ajaa E-luokassa.

c.   Kiihdytyspumpullinen kaasutin. A ja B luokissa kiihdytyspumppu on kielletty.  Pyöreäluistinen kaasutin, josta kiihdytyspumppu on poistettu, on sallittu.

d.   Erillisellä kaasusäiliöllä olevia takaiskunvaimentimia ei sallita luokissa A ja B

e.   Numerolaattojen värit luokkakohtaiseksi.
A    valkoinen pohja, mustat numerot
B   keltainen pohja, mustat numerot
C   musta pohja, valkoiset numerot
D1   vihreä pohja, valkoiset numerot
D2   keltainen pohja, mustat numerot
E   punainen pohja, valkoiset numerot
SV1   keltainen pohja, mustat numerot
SV2    musta pohja, valkoiset numerot
Jos pyörällä ajetaan kahdessa luokassa niin käytetään vanhemman luokan värejä.

f.   alle 125cc pyörien kuljettajien alaikäraja 16 => 15 vuodeksi (vuosi jolloin täyttää 15 vuotta)

g.   Jokaisella tiimillä on oltava varikolla vähintään yksi 6 kg jauhesammutin

h.   A ja B luokan moottoripyöriin suositellaan tappokatkaisijaa moottorin sammuttamista varten. Muissa luokissa se on pakollinen.

i.   Sivuvaunuluokassa matkustajan alaikäraja on 16 vuotta (vuosi jolloin täyttää 16 vuotta)

Säännöt voimassa 2012-2014

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: Syyskokous 22.10.2011
« Vastaus #4 : Lokakuu 22, 2011, 08:31:36 ip »
Lisäksi kokouksessa tarkennettiin D-luokkaan hyväksyttäviä Yamaha-malleja. D-luokan säännöt sanovat:
Luokka D: Moottoripyörässä oltava ilmajäähdytys, rumpujarrut, stereo- tai monoperä mutta ei linkkusysteemiä.

Jatkossa D-luokkaan pääsee monoperäisistä ainoastaan pyörällä, jossa ei ole linkkua. Käytännössä koskee siis Yamahaa, josta D-luokkaan hyväksytään max. vuosimalli 1981


Vuosimallissa 1982 on jo linkku


Kuten myös 1983


jne. Nämä linkulliset pyörät kuuluvat E-luokkaan.