71
Yleinen keskustelu / Classic Mx syyskokous 2022
« Uusin viesti kirjoittanut Sauli Markus Marraskuu 12, 2022, 07:42:50 ip »Classic syyskokouksen kuulumisia
Classic Motocrossin syyskokous pidettiin 12.11.2022 Juustoportissa.
Alussa käytiin läpi perinteisesti viime kauden kilpailuja ja niihin liittyviä asioita.
Lyhyesti todettuna, kuljettajamäärät ovat rajusti laskeneet ja lisää kuskeja on saatava joka luokkaan, jotta kilpailuja voidaan ylipäätään järjestää.
Mainosmyynnistä oli keskustelua. Aiempina vuosina kausijulkaisuihin ja kisaohjelmiin on saatu hyvin mainoksia myytyä ja siihen on tarpeen panostaa.
Ensimmäisen mainoksen lupasi jo ostaa Asko Kyyhkynen.
Tiedotusta on tarpeen parantaa ja siihen tullaan panostamaan Facebookissa sekä kerhon nettisivuilla.
Kauden 2023 kilpailuista on alustavia päivämääriä, jotka voivat vielä elää.
13-14.5 Mäntyharju
12-13.8 Heinola
19.8 sulkava
2-3.9 Kisaranta
Mäntyharjulla ja Heinolassa olisi mukana sunnuntaina veteraani luokat.
Kilpailuaikataulua tiivistetään Non-Stop aikatauluksi.
Classic luokkien lisäksi ajetaan MxQuad 250, MxQuad Sm ja Sivuvaunu Sm.
A ja B luokkien halutaan ajavan harjoitukset ja kilpailut mahdollisimman lähellä toisiaan, jotta rata ei olisi vielä niin kulunut.
Sarjan loppupisteistä tullaan pudottamaan huonoin erä pois.
Moottoriliiton hallitukselle ehdotetaan seuraavia sääntömuutoksia:
-Nykyinen C-Luokka muuttuu Twinshock luokaksi, jossa saa ajaa alkuperäisellä Stereoperä -jousitetulla pyörällä ,jossa on ilmajäähdytteinen moottori ja rumpujarrut.
Sääntöehdotus tarkentuu vielä, mutta pääpiirteittäin kansainvälisen Twinshock säännön mukaan mentäisiin.
-Selvitetään josko kuljettajien alaikärajaa voisi laskea nykyisistä, jotta mahdollistetaan nuorten kuskien osallistuminen.
-Varikolla ajaminen sallitaan.
Näillä ajatuksilla lähdetään rakentamaan Classic Mx kautta 2023, toivottavasti nähdään paljon uusia ja vanhoja kuskeja radoilla.
Classic Motocrossin syyskokous pidettiin 12.11.2022 Juustoportissa.
Alussa käytiin läpi perinteisesti viime kauden kilpailuja ja niihin liittyviä asioita.
Lyhyesti todettuna, kuljettajamäärät ovat rajusti laskeneet ja lisää kuskeja on saatava joka luokkaan, jotta kilpailuja voidaan ylipäätään järjestää.
Mainosmyynnistä oli keskustelua. Aiempina vuosina kausijulkaisuihin ja kisaohjelmiin on saatu hyvin mainoksia myytyä ja siihen on tarpeen panostaa.
Ensimmäisen mainoksen lupasi jo ostaa Asko Kyyhkynen.
Tiedotusta on tarpeen parantaa ja siihen tullaan panostamaan Facebookissa sekä kerhon nettisivuilla.
Kauden 2023 kilpailuista on alustavia päivämääriä, jotka voivat vielä elää.
13-14.5 Mäntyharju
12-13.8 Heinola
19.8 sulkava
2-3.9 Kisaranta
Mäntyharjulla ja Heinolassa olisi mukana sunnuntaina veteraani luokat.
Kilpailuaikataulua tiivistetään Non-Stop aikatauluksi.
Classic luokkien lisäksi ajetaan MxQuad 250, MxQuad Sm ja Sivuvaunu Sm.
A ja B luokkien halutaan ajavan harjoitukset ja kilpailut mahdollisimman lähellä toisiaan, jotta rata ei olisi vielä niin kulunut.
Sarjan loppupisteistä tullaan pudottamaan huonoin erä pois.
Moottoriliiton hallitukselle ehdotetaan seuraavia sääntömuutoksia:
-Nykyinen C-Luokka muuttuu Twinshock luokaksi, jossa saa ajaa alkuperäisellä Stereoperä -jousitetulla pyörällä ,jossa on ilmajäähdytteinen moottori ja rumpujarrut.
Sääntöehdotus tarkentuu vielä, mutta pääpiirteittäin kansainvälisen Twinshock säännön mukaan mentäisiin.
-Selvitetään josko kuljettajien alaikärajaa voisi laskea nykyisistä, jotta mahdollistetaan nuorten kuskien osallistuminen.
-Varikolla ajaminen sallitaan.
Näillä ajatuksilla lähdetään rakentamaan Classic Mx kautta 2023, toivottavasti nähdään paljon uusia ja vanhoja kuskeja radoilla.