Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Yleinen keskustelu / Husqvarna 250 "1963"
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Monto Helmikuu 19, 2023, 03:42:24 ip »
Janne Liljedahl Ruotsista lähetti kuvan uusimmasta Husqvarnastaan, jonka hän on rakentanut Åke Jonsonin 1963 pyörän innoittamana. Janne kertoo että runko on Silverpilenistä ja takaosa Hva 400 1968:sta. Sylinteri on 1963 tai -64, kansi Westlundilta. Lyhennetty pakoputki on tehty 400-kuutioisen pakoputkesta.

42
Yleinen keskustelu / Vs: CMF-hallituskokous 21.1.2023 ja 2 mielipidetiedustelua
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Helmikuu 18, 2023, 09:09:44 ip »
  Kannatan Jouni Pesosen kahden viimeisen kirjoituksen ehdotuksia.
  Twin Shock-luokka on tekeillä. Todennäköisesti se ajaa yhdessä entisellään säilytettävän C-luokan kanssa.
43
Kilpailut / Vs: Valmistautuminen kisakauteen 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Kivekäs Helmikuu 18, 2023, 07:59:26 ip »
Montako näitä ylijäämäosista pyöriä rakentavia harrastajia on? Ja moniko heistä aikoo tuoda pyörän oikeasti puomille?

En mä ainakaan näe mitään classicia siinä, että kisoihin ilmaantuu rakennelmia, joita ei classic-aikakaudella ollut oikeasti edes olemassa.

Tälläkin hetkellä talleissa seisoo lukuisia classic-pyöriä, joita ei puomilla nähdä. Ei Twin Shock luokka niitä puomille tuo. 
44
Yleinen keskustelu / Vs: CMF-hallituskokous 21.1.2023 ja 2 mielipidetiedustelua
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Kivekäs Helmikuu 18, 2023, 07:46:24 ip »
Tulee päivästä pitkä, jos sinne kaiken muun oheen lisätään erilliset Twin-Shock lähdöt sekä 50 cc/80 cc lähdöt. 
45
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Helmikuu 03, 2023, 10:56:45 ip »
 Äkkiseltään arvioituna C-luokan osallistujat pysyisi ennallaan. D-luokasta joku saattaisi siirtyä Twin Shockiin. Todennäköisesti C ja Twin Shock ajaisi samassa lähdössä,joten sillä D/Twin Shock-pyörällä ehtisi myös D-lähtöön mukaan.
46
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Brofeldt Helmikuu 02, 2023, 01:20:52 ap »
Morjens Heikki ja muut alan puuhaihmiset!

Muutama kysymys on herännyt tätä keskustelua seuratessani:

Jos nykyiseen luokkajaotteluun vielä LISÄTTÄISIIN tuo mainittu Twinshock-luokka, niin millä tavoin sen odotetaan vaikuttavan C- ja D-luokkien osanottajamääriin? Onko nykyisessä luokkajaossa nähtävissä osanottajakatoon vaikuttavia tekijöitä?

Voidaanko juuri sääntömuutoksilla vaikuttaa harrastuksen kustannuksiin?

Onko realistisia keinoja vaikuttaa esim. harrastukseen liittyviin vakuutuskustannuksiin?
47
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Helmikuu 01, 2023, 11:18:28 ap »
 Edellisen viestin pyörälista tarkoittaa siis Twin shock-luokan pyöriä.Todennäköisesti kukaan ei osallistu Ancillotilla,Pull Shock oli kyseisen merkin monojousituksen nimi.
48
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Tammikuu 31, 2023, 07:44:21 ip »
Asiat on tekeillä niin,että C-luokka pidettäisiin entisellään 1975-1980 .Twinshock tulisi lisäksi. C pyörät täyttää Twinshock vaatimuksen.Lisäksi KTM 1981, Maico1981, Husqvarna 1981-1984 kun ilmajäähdytteinen. Ancillotti ennen Pull Shockia ,CZ ja muita,missä alunperin 2 takaiskaria,ilmajäähdytteinen ja rumpujarrut. Käsittääkseni myös 1981 monokolmio-Yamahat kelpaa.
CMF-hallituskokous on ensi viikolla. Sen jälkeen tiedotetaan lisää.
49
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Tomi Silvo Tammikuu 31, 2023, 01:03:22 ip »
Moro

Selvennyksenä tuohon aikaisempaan.

CZ 513,514 ja 516  ovat 250,380 ja 125 cc pyöriä ja niitä valmistettiin 1983-1990.

C ja D luokkan pyörän määritelmät on tehty nyt sellaiseksi että ko. pyöristä vuuoden 83 ja 84 sopii sääntöjen puolesta C luokkaan. 1985 ei sovi teknisten määrityksien johdosta D luokkaan.

E luokalle ei ollut määritelty pyörän tekniikkaa kuten C ja D luokassa.
Eli 86 ja uudemmat setit pääsevät E- luokkaan.

Onko tulkintani  säännöistä oikea?
 
50
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Tomi Silvo Tammikuu 30, 2023, 05:12:06 ip »
Moro

Uuudet säännöt aiheuttavat hiukan ihmetystä, kun pyörä on CZ 513. Valmistusvuosi ei ole tiedossa näissä ei yleensä ole tyyppikilpeä. Ilmajäähdytus,rumpujarrut ja twinshokk. Minulla on kaksi pyörää ja toinen on varustettu alkuperäisestä sylinteristä tehdyllä läppäsylinterillä. Tehtaalla läppäsylintereitä ei laitettu kuin tehdaspyöriin. Englannin maahantuoja muutti ko. pyöriä läppäpytylliseksi ja ko. pyörissä oli myöskin mikunin kaasuttimet, kuten omassani.

Voiko ko. pyörällä osallistua C-luokkaan ja onko läppäpytyllinen nykysääntöjen mukaan täysin pannassa?
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10