Kirjoittaja Aihe: EVO luokka 201x  (Luettu 64395 kertaa)

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #105 : Joulukuu 04, 2014, 08:42:48 ip »
 Mitähän vielä harkitsevat, tekoja eikä jahkailua.., varmaan on puomilla tilaa ainakin ensimmäisenä vuonna. Ei vaan taida rajoitetulla lisenssillä päästä mukaan; pukkaa kustannuksia mutta on kisojakin sentään 5 kpl.

Tomi Silvo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Sähköposti
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #106 : Joulukuu 05, 2014, 11:02:41 ap »
Moro

Jos tämä johtaa siihen että EVO:t on tulevaisuudessa rajoitetun lisenssin ulkopuolella, tehdään lajille ja sen  tulevaisuudelle todella suuri karhunpalvelus.
Ei kehtaa niitä sanoja tänne kirjoittaa, jota nyt päässä liikkuu.

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #107 : Joulukuu 05, 2014, 08:18:50 ip »
Kyllähän ton crossilisenssin vois maksaa, jos ei tarttis tota liikennevakuutusta maksaa.
Meikäläisen kipupiste kyllä ylittyy, jos lisenssiin ja liikennevakuutukseen menee pari tonnia vuodessa.

Mikko Lehmus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #108 : Joulukuu 05, 2014, 08:57:45 ip »
Jessen kirjoitus on just oikein, kustannukset menevät yli pyörän hinnan kun on vakuutus ja crossilisenssi, hintavampi transponderi
Toinenkin huono homma on että nuo muut vanhat pelit jäävät näkemättä, olisi mukava nahdä Maico, Matchless, Cz Jne kalustoa radalla, sitähän voisi pian saada kipinän vanhan liiton ajokkiin.
MXV:ssä näkee puomilla jotakin uudenkarheaa 450F ajokkeja .., mieluummin olisi saanut olla sama ajopäivä & paikka koko classic porukalle niin yhteishenki pysyisi parempana tai ainenkin asian pitäisi olla noin
Toisaalta Evot kyllä taas ovat mielenkiinnon kohteena noissa ei classic kisoissa, noita Kawa KX 500 , CR 500 pelejä ei usein näe ajossa
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2014, 10:21:35 ap kirjoittanut mikko lehmus »

Matti Tamski

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Sähköposti
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #109 : Joulukuu 06, 2014, 04:45:08 ip »
Jos EVO luokkaa ei saa ajaa rajoitetulla lisenssillä, niin metsään mennään ja pahasti.

Timo Järvinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #110 : Joulukuu 06, 2014, 06:34:47 ip »
Heh,heh,heh. Hyvältähän tämä näyttää. Nyt voin ajaa sekä Vet Cup -55 että EVO-luokkaa samalla Honda CR 250 -88 pyörälläni samassa lähdössä. Kahdet tulokset, kahdet pisteet. Wau !

Turha kuvitella että lisenssiksi riittäisi halvempi rajoitettu ns. classic lisenssi. Tämähän on juuri sitä mitä CMF-kerhon "teräväpää" on halunnut. "Eli :  EI EVOA, PRRRKELE meidän kisoihin. Me haluamme leikkiä omissa pienissä piireissämme omia pieniä leikkejämme".

Mutta hei: CEMARin kisoissa saa ajaa EVOa classic lisenssillä. Tervetuloa mukaan.

Veteraaniterveisin TimoJ 

Mikko Lehmus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #111 : Joulukuu 07, 2014, 05:05:14 ip »
Jee, minäkin pääsen ajamaan kahdessa lähdössä yhdellä pelillä yhtäaikaa kun on EVO + ikä täynnä Vet Cup 55:een => kahdet tulokset ja kahdet pisteet, hieno homma!

Pitääpä katsoa nuo classic säännöt mitä muualla on käytössä, 3 kisaa on maailmalla jos oikein katsoin, lähin lienee Ruotsissa 2015

Vetskuterveisin: MikkoL


Timo Järvinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #112 : Joulukuu 07, 2014, 06:16:38 ip »
Taitaa tuo 2 luokkaa yhdellä ajolla olla vain teoreettinen. Mutta haittaaks se?

Enemmän meitä Classic kuskeja saattaa haitata osanottomaksut, jotka olivat tänä vuonna useasti noin 60-70 € Suomen moottoriliiton Vet Cup kisoihin. On ne jonkin verran kalliimpia, että ei vain se lisenssin hinta ole ainoa joka kirpaisee.

Kirpaisevin terveisin TimoJ

Timo Järvinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #113 : Tammikuu 12, 2015, 09:45:33 ip »
Tervetuloa kaikki EVO-luokan kilpailijat ajamaan VET-55 luokan Cup kisoihin. Näin ovat viisaat päättäneet. Lue loput X-Racingista. Täytyykin tästä lähteä -88 mallia virittelemään kauden kisoihin. Kisojahan on peräti 6 kappaletta.

Kisoissa nähdään, terveisin TimoJ

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #114 : Tammikuu 14, 2015, 09:12:46 ap »
Joo hyvä kun tuli Evo luokan pyörille kisoja ja myös harrasteluokka tulee niin jos se on classic lisensillä niin voi olla että se alkaa kiinnostaa melkein enemmän. Suzukit alkaa olemaan sisään ajoa vaille valmiina..... taitaa vaan lähin ajopaikka olla Ylöjärven hallissa jos ilman piikejä meinaa ajella.

Antti Ruotsalo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
    • Sähköposti
Vs: EVO luokka 201x
« Vastaus #115 : Helmikuu 15, 2015, 07:25:52 ip »
Moottoriliitossa on pohdittu sääntöjä.

- Classicin Evo-luokan säännöt noudattavat kotimaisen classic-järjestön laatimia sääntöjä.
- MXH- ja Evo-luokissa kuljettajilla on oltava ”kaikki lajit” -ajajalisenssi.

Eli kun toiveena oli että harrastaja -ja evolisenssi olisi ollu halvempia (ns. classic lisenssi) niin ei se sitten käykään moottoriliitolle.

http://www.smlsupercross.fi/?p=7202
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2015, 07:31:20 ip kirjoittanut Antti Ruotsalo »