Kirjoittaja Aihe: OLT + CETSC 7.5.2011 Pössneck  (Luettu 5349 kertaa)

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
OLT + CETSC 7.5.2011 Pössneck
« : Toukokuu 09, 2011, 05:01:15 ip »
OLTiin Saksassa kisailemassa lauantaina. Siellä oli täysi kesä, lämpöäkin 26 C. Rata oli todella mielenkiintoinen ja vanhoille pyörille sopiva. Mukavasti korkeuseroja, enimmäkseen melko kovapintaista savista hiekkaa mutta osa paikoista pehmeämpää hiekkaa. Hyppyrien alastulot oli muotoiltu jouheviksi niin että kaiken mittaiset hypyt tai hyppäämättömyydet olivat ok.

Lämmin ilma teki pölystä ongelman, jota järjestäjät eivät saaneet kokonaan kuriin. Ajaminen oli välillä suorastaan vaarallista ja sen saivat muutamat kipeästi kokea. Pahiten kävi monen suomalaisenkin tuntemalle hollantilaiselle +60-luokan huippukuskille; Jan Keizer kolaroi alkukierroksilla ikävin seurauksin. Jos ymmärsin termit oikein niin häneltä repesi ohutsuoli, joka aiheutti hengenvaarallisen sisäisen verenvuodon. Tilanne oli kuitenkin saatu sairaalassa vakiintumaan. Lisäksi häneltä katkesi oikea käsivarsi hauiksen kohdalta. Pöly oli varsinkin alkukierroksella paikoin niin paha että siinä ei yksinkertaisesti nähnyt radassa olevia kuoppia, puhumattakaan siitä jos joku oli edessä kaatunut...

Ove Lundel Trophyssä ajetaan kolmessa, kuskin iän mukaisessa luokassa.
+60-luokassa Heikki Nurminen oli yksi ennakkosuosikeista, eikä turhaan. Heikki ajoi eräsijoitukset 5/2/2 vaikka heitti nutulleen ensimmäisessä ja kolmannessa erässä. Kokonaiskilpailussa hän oli toinen.
Kuvassa taivaltavat Husqvarna-kuskit Tapio Hartikainen ja Jukka Monto. Tapsa ajoi varmat suoritukset 18/13/12 ja oli 12. Jukka sai tuloksen vain ensimmäisestä erästä (13.) kun toinen erä jäi löystyneen kytkimen takia kesken ja kolmanteen erään pyörä ei suostunut käynnistymään. Paikallisten sääntöjen mukaan kisasta ei tulosta jos ei pääse maaliin jokaisessa erässä.



+50-luokassa ajoi Hannu Kojo. Hän sai Jawansa juuri kasaan ennen reissuun lähtöä ja testaus jäi kisaan. Eka erässä hän oli luokassaan viides, toinen ja kolmas jäivät teknisten murheiden takia ajamatta.
 
Minä ajoin Tapsan normaalisti käyttämällä Husqvarnalla luokassa -50. Kisa oli sekä kuskin että pyörän puolelta toisiimme tutustumista. Ekä erässä oli puomin pudotessa vaihde vapaalla ja muut menivät menojaan. Omassa luokassani oli vain 4 osallistujaa, ja yhdestä pääsin ohi n. 200 metriä ennen maalia! Toisessa erässä lähtö onnistui hyvin mutta parin kierroksen jälkeen bensatankki putosi kyydistä, ja tietysti vielä radan perimmäisessä osassa. Luulin olleeni väsynyt eka erän jälkeen mutta kyllä olin nyt paljon, paljon väsyneempi kun olin saanut pyörän ja tankin punnerrettua takaisin varikolle... Kolmas erä meni ajon puolesta jo selvästi parhaiten. Olin koko kisassa seitsemäntenä kun vajaa puoli kierrosta ennen maalia kone meinasi ökähtää. Olin jo varma että tämä oli tässä mutta se pysyi niukin naukin käynnissä ja pääsin ryömintävauhtia kierroksen loppuun ja ja ruutulipulle. Syy ei ole vielä tiedossa mutta veikataan roskaa kaasarissa tai tulppavikaa.



Kuvat: Uwe Häussler

Leo Uro ajoi Husqvarna 4t 500:lla Classic European Twinshock Cupissa luokassa +50 eräsijoitukset 13/14/11, joka oikeutti loppupisteissä sijoitukseen 12.

Sarja jatkuu Tanskassa 4.6.