Kirjoittaja Aihe: Kuljettajakysely  (Luettu 8661 kertaa)

petri pantsu

  • Vieras
Kuljettajakysely
« : Heinäkuu 25, 2013, 07:14:28 ap »
Terve !

Etusivun oikealla olevassa palkissa on maininta kuljettajakyselystä. Siintä saat esille sähköisesti tai tulostamallakin ohjeet ja kysymyksiä joita en ala nyt tässä luettelemaan mutta käykääpä tutustumassa ja toimikaa ! Ideana on että saadaan kentän mielipiteitä ja toiveita esille ja ottakaa rohkeasti kantaa sillä vastaukset käsitellään luottamukselliseti ja mahdollisesta negati-
ivisesta vastauksestakaan ei aleta ketään mustamaalaamaan. Onhan meillä toki lajiparlamentti syksyisin ja tulee olemaan mutta kun kakilla ei ole ehkä mahdollisuus tulla sinne niin laajennetaan mielipiteen vaikutusmahdollisuutta nyt tälläkin tavalla tai yritetään ainakin.
Imatran kilpailun yhteydessä myöskin tämä kyselykaavake on saatavilla ja kaikkien ennen Imatran kisaa ja sen yhteydessä vastanneiden kesken arvotaan muutama tavarapalkinto.
Arvonta suoritetaan Imatran kisan yhteydessä ja vastauksia voi siis myös jättää siellä Classic Motocross Finlandin myyntipisteeseen !

T. Petri Pantsu

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #1 : Elokuu 06, 2013, 04:57:14 ip »
Terve !

Pari vastaajaa on jo ollut kuljettajakyselyyn. Hyvä näin jostainhan se alkaa ja Imatrallakin pystyy vastaukset viellä jättämään.

t. Petri Pantsu

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #2 : Elokuu 19, 2013, 09:30:54 ip »
KIITOS !

41 vastasi kuljettaja kyselyyn. Joitain poimintoja 24 pitää nykyistä kolmea kilpailua riittävänä,
15 haluaa että kilpailuja olisi 4-6/kausi ja 2 vastaajaa tyytyy nykytilanteeseen tai lisä kilpailukin saisi olla mahdollisesti. Yksi KYLLÄ vastaus on tullut toimitsija-tai muihin tehtäviin liittyen. Hyvä näin !

Voidaan varmaan jatkaa keskustelua kilpailujen määrästä jossain muussa osiossakin.
Muistettava on kuitenkin että jos lähdemme nostamaan kilpailujen määrää,onko osallistujia niihin tarpeeksi ? Oma mielipiteeni on myös että vaikka radat olisivat kuinka mukavia ajaa ja kilpailujärjästelyt toimisivat hyvin niin pitää saada YLEISÖÄKIN paikalle ja tätä varten pitää olla kaikki onget ulkona.

T. Petri Pantsu
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2013, 06:07:10 ap kirjoittanut petri pantsu »

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #3 : Elokuu 20, 2013, 11:15:29 ap »
Terve !

Kyselyssä kohdassa:  Haluaako oma kerhosi mahdollisesti järjästää classic kisan ? Vastauksia: Kyllä tai Mahdollisesti,tuli vastauksia paljon ja ainakin yli kymmenen paikkakuntaa olisi ehkä halukas järjästämään tapahtuman. Olemme Classic Motocross Finlandin puolesta pystyneet tarjoamaan yhteistyö kerhollemme taloudellisesti riskittömän tapahtuman. Järjästävien kerhojen tulot ovat muodostuneet pääsylipputuloista,elintarvikemyynnistä ja mahdollisuus mainosten myymiseen on myös annettu josta järjästävä kerho on saanut osansa.
Siispä esitän muutaman kysymyksen, 1. Onko rata sopiva classic pyörille tai pystytäänkö rataa muokaamaan sopivaksi classic pyörille ja onko halua lähtemään tekemään tätä toimenpidettä ?
2. Onko kilpailuun vaadittavia toimitsijoita riittävästi ? No tähän saadaan toki apua järjästettyä ! 3. Varikon taso ? Ei me vaadita kullattuja vesihanoja ja punaisia mattoja paikalle mutta tapahtuman kokonaisuutta ja yleisön viihtyvyyttä ajatellen. Kahvila- ym.ruokailupalveluiden laajuus ja toimivuus,riitääkö henkilöstönne ettei kantiini ole kiinni jo viimisen lähdön aikana kun on kiire kotiin ja on joutunut tekemään jo niin paljon kuluvan päivän aikana. 4. Miten hoidatte paikallisen mainonnan tapahtuman suhteen että saadaan yleisöä paikalle ? Tähänkin tiedottamiseen löytyy monta ja edullista vaihtoehtoa käyttettäväksi,olen todennut tämän tapahtumissa joita olen itse ollut järjästämässä.

Toivon että otatte kantaa näihin kilpailu asioihin ja jatketaan....

t. Petri Pantsu

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #4 : Elokuu 20, 2013, 09:59:10 ip »
Terve !

Kuljettaja kyselyssä tuli esille taas Piikki Luokka ja luokaa 85 cc ja ehdotetiin ! Hienoa että on mielikuvitusta ja ehdotusta asioihin.  Mietitäämpä millainen olisi piikkiluokka tällähetkellä ?
C-luokassa pyöriä 70-luvun alusta lähtien,päätyen vm.-87 malliseen Japsi pyörään E-luokassa. Menikö oikein ? Osallistujia n. 7 kpl. Omana lähtönä ? Kuka jaksaisi katsoa ? Voidaan toki yhdistää johonkin muuhun luokaan mutta kun pyörien ikä jakauma on varsin laaja niin on niiden ominaisuudetkin varmaan varsin laajalla sektorilla. Olisiko tässä ideaa ensi kaudeksi ?
Ajavat niissä lähdöissä kun tälläkin hetkellä. Kuinka monta on saanut lopputuloksen lähdössä niin jaettaisiin se luku eräsijoituksen kanssa näin saataisiin suhdeluku joka laitettaisiin parem-
muus järjästykseen ja sen mukaan jaettaisiin pisteet. Jokaisessa osakilpailussa voitaisiin käyttää tätä systeemiä ja kauden lopputuloksetkin laskettaisiin samalla tapaa kun nytkin menee. Tietysti omissa luokissaan ajavat piikit noterataan myös siellä. Tämä ns. Piikki Racing olisi vain pieni lisämauste ajohommiin. Onkohan tämä nyt liian monimutkaisesti selitetty ?
Toivon suuresti että otatte kantaa asiaan !

t. Petri Pantsu

Toni Lötjönen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #5 : Elokuu 21, 2013, 08:15:48 ap »
Pitäiskö nämä piikit jaotella vielä ilma- ja vesijäähdytteisiin?

Ilma vehkeet ajaa c- ja d-luokan lähdön kanssa. Vesivehkeet ajaisi e-luokan kanssa. Näin piikit voisi ajaa ominaisuuksiltaan omissa luokissaan ja piikkiluokassa??
CZ 125/516

matti kantoluoto

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #6 : Elokuu 21, 2013, 10:10:19 ip »
moi! itellä ainakin on piikki odottelemassa joskos tulis oma luokka ja varmaan monella muullakin! kannattaisi varmaan pitää kysely kuinka moni tulisi ajamaan!

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #7 : Elokuu 21, 2013, 10:26:07 ip »
Terve !
Mitenkä sitten meneteltäisiin kun piikkien ikäjakaumakin on melko laaja ? Minä en henkilökohtaisesti aina oikein usko kaikkiin kyselyihin,aina on sitä porukkaa mukana joilla on toiveita kyllä mutta koskaan ne ei tule kuitenkaan kilpailuihin mukaan vaikka niiden toiveet olisi täytettykin. Toivotaan kuitenkin että saadaan kehitettyä mielekäs ja toimiva systeemi tämän piikki asian suhteen.

Ja mikäs siinnä jos piikkejä on talleissa odottelemassa niin mukaan kisoihin rohkeasti vaan ! Onhan nyttenkin jo muutama piikki kisoissamme mukana.

t. Petri Pantsu
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2013, 10:45:12 ip kirjoittanut petri pantsu »

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #8 : Elokuu 22, 2013, 10:27:54 ap »
Terve !

Kyselyssä kohdassa,pitäisikö E-luokassa sallia levyjarrullinen takapyörä vm. -87 ja vanhem-
missa jos sellainen on pyörässä alunperin ollut ? Vastauksia 32 Kyllä, 5 Ei ja 5 ei ota kantaa.
Ehtotetaan myös luokkaa levyjarrullisille. Hyvä että mielipiteitä tuodaan esille.

T. Petri Pantsu

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #9 : Elokuu 22, 2013, 03:34:47 ip »
 Hyvinhän noi piikit menee isolohkojen seassa ainakin E-luokassa.... ja hauskaa se on piikkiä vinguttaa 500:sia vastaan... et sinne vaan jos on valmiita pyöriä tallissa. Viime vuonna oli pari nopeaa Hondaa mukana mutta Imatralla enään 1 kpl piikkejä. Tuusulan rata sopi hyvin piikille mutta Orimattilassa olis voinut ajaa koko rata kun takalenkki kovapohjaista. Imatran rata oli myös mahtava ja olisi sopinut piikille ihan hyvin jos olisi moottori ollut kunnossa.
 Toivottavasti tulee muutos takajarruun niin ehkä vähän paremmin löytyisi uusia projekteja.
Ja siinä lapussa kyseltiin että miten saa nuoria keskeja lisää mukaan... uutta luokkaa esim. ulkomailla käytössä oleva evo-luokka alle -90 valmistetut pyörät niin varmaan alkais olee puomit täynnä. Noi E-luokan pyörätkin on kuitenkin jo 26 vuotta vanhoja. Tai sitten voisi olla vaikka 25 vuotta rajana niin luokka uudistuisi joka vuosi itsestään ja tietäisi että millä kalustolla saa ajaa seuraavalla kaudella.

T. ripuliranne

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #10 : Elokuu 22, 2013, 07:50:38 ip »
Terve !

Tosi hienoa Jarkko että olet menestyksekäästi ja ennakkoluulottomasti vingutellut siellä viissatasten joukossa ! Juuri tuollaista asennetta näihin hommiin kaivataan ja tarvitaan.
Katsellaan nyt ja kehitellään näitä hommia eteenpäin ja kuten tiedämme eihän nämä kerralla valmiiksi tule. Tänään muuten otti minuun yhteyttä pääkaupunki seudulla asusteleva nuorimies
jonka Imatralla tapasin,hänellä on tallissa D-luokkaan soveltuva piikin KTM. Kaveri on tulossa mukaan ensi kauden kisoihin,ei kuulema ole kisakokemusta. Kannustin häntä mukaan ajohommiin,pidä itsesi kunnossa ja jos tekniikka pelaa ja pääset maaliin se on jo eräänlainen voitto. Pyörässä on jotain ongelmaa kuulema,saattaa ehkä johtua osittain siintä kun se oli ollut kauan käyttämättömänä. Sanoin että apua annetaan ja laitetaan laiteet toimimaan.

T. Petri Pantsu

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #11 : Elokuu 23, 2013, 10:07:08 ap »
Terve !

Kyselyssä kohdassa jossa tiedusteltiin Konekortin tarpeellisuutta ? Vastauksia: EI 32 kpl,
EI OTA KANTAA 3 kpl ja KYLLÄ 7 kpl. Konekorttia tarpeellisena pitävät tarpeellisena etupäässä
sivivaunumiehet. No sivuvaunurunkoja tulee eri valmistajilta ja vuosien mitaan kehitystä niissä on tapahtunut. Uskon että sivuvaunuharrastajat kyllä itse tietävät minkä ikäisillä laitteilla ajavat,harrastaja määrät ovat pieniä enkä kyllä henkilökohtaisesti pidä tässäkään luokassa konekorttia tarpeellisena. Tärkeintä olisi se että saataisiin TURPA AUKI silloin kun epäkohtia on havaittavissa ! Orimattilan kisassahan oli Sv 2-luokassa yksi ns. kummajainen joka vanhenikin rungon suhteen 12 vuotta hetkessä,runkokin taitaa olla aivan erimerkkinen mitä papereihin oli ilmoitettu ja kerrotiin katsastuspäällikölle. Pidetään siis laji puhtaana oma-aloiteesesti ja viedään kehitystä eteenpäin oikeaan suuntaan yhdessä. Eiköhän siinnä olisi tämän hetken Konekorttia tarpeeksi ?

t. Petri Pantsu

petri pantsu

  • Vieras
Vs: Kuljettajakysely
« Vastaus #12 : Elokuu 26, 2013, 04:22:36 ip »
Terve !

Kuljettajakyselyyn oli eräs vastaaja toivonut että kirjoittelisimme ja keskustelisimme myös mistä pyörien ja varaosien saatavuudesta. Hyvä ajatus,ennemmin saisi olla keskustelua ja linkkejä tästä aiheesta. Samoin kuin esim. iskunvaimentimiin liittyvistä asioista,missä huoltoja niihin voi teettää ? Samoin koneistuksiin liittyvistä asioista,tarkoitan paikkoja jotka tekevät koneistuksia myös ns. pienkoneisiin. Jotkut ihmettelevät eikö kaikki muka tiedä kaikkia näitä asioita ? No voiko kaikkea aina tietää ? Mutta informaatiota pystytään varmasti antamaan.
Mielestäni tämä olisi tärkeää varsinkin niille jotka suunnittelevat tuloaan lajinmme pariin tai ovat aloittaneet sen viime aikoina. Keskustelua näistä asioista voidaan jatkaa vaikka yleisen-
keskustelun osiossa ja tekniikka osiossa myös. Jos vaikka tälläkin tapaa saadaan mataloitettua kynnystä tulemisesta lajimme pariin niin hyvä on.

t. Petri Pantsu