Kirjoittaja Aihe: viimeinen kilpailukykyinen zetti?  (Luettu 8087 kertaa)

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« : Heinäkuu 08, 2013, 06:50:56 ip »
 kovaa menivät tsekki- ja neukkukuskit näillä v. -79 horhassa!

Teemu Mäkinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
    • Sähköposti
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 08, 2013, 07:09:29 ip »
Aika eksoottisen näköisiä pelejä.

Milloinkas muuten Horhan rata sulkeutui? Joskus 80-luvulla? Olen jokunen vuosi sitten kävellyt rataa ympäri Maicomaran kanssa. Kyllä oli mahtavia ylä- ja alamäkiä, oli varmaan hienoja kisoja aikoinaan.

Tomi Silvo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Sähköposti
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2013, 02:19:49 ip »
Moi

Viimenen kisa horhassa oli kait 85.Jos tuo mitä itte silloin olin kattomassa mopolla.Mukana oli yksi nelarikin.
Tais olla pitkä tauko ennen ko. tapahtumaa,ja sen jälkeen ei enää ääniä kuulunut.
Paha oli rata kun sitä vähän viritetyllä supersportilla yritin;)
Tuolloin laskettelurinne oli vielä aktiivikäytössä talvisin.
Olikos Praga enduro jotain CZ jälkeläisiä?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 02:24:04 ip kirjoittanut Tomi Silvo »

petri pantsu

  • Vieras
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2013, 05:03:37 ip »
Terve !

Vuonna 1980 Salon Kavilannumella ajetussa 125 cc MM-kisassa oli mukana 2 CZ:taa.
Numerolla 26 Yuri Khudiakov ja numerolla 27 Andrej Ledovskoj,kotimaa molemilla Neuvosto-
liitto. Kuuluttajana kilpailussa toimi Jorma Pulkkinen,muistan miten hän kiinnitti huomion myös Khudiakovin ajoon maalihyppyrissä,mies veti kovaa,korkealle ja pitkällekin viellä. Onneksi maalivaatetta ei tarvinnut alkaa korottamaan mutta päivän korkeimmat hypyt nähtiin Khuldiakovin toimesta.

T. Petri Pantsu

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #4 : Heinäkuu 11, 2013, 08:44:51 ip »
 n:o 18 ylemmässä kuvassa on sama mies, juri khudiakov, ledovskoin kullatut hampaat muistan huiman ajotyylin lisäksi ;) ,v.-82 oli muutama ilmajäähdytteinen cz salossa, kuskeina viron pojat mart lajal, peeter koval( jonka pyörää kokeilin kisan jälkeen) ym.

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2013, 08:54:01 ip »
Lainaus käyttäjältä: Tomi Silvo link=topic=751.msg2621#msg2621 date=1373541589
Olikos Praga enduro jotain CZ jälkeläisiä?
[/quote
praga ei ole sukua cz:ille, tehdas valmisti vähän kaikkea liikkuvaa, prätkien teossa oli luova paussi välillä 1933-1999.

Juhani Saastamoinen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Sähköposti
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2013, 12:24:52 ap »
Horhan radasta Timo Katajamäki kirjoittaa, että Ylöjärven-Kurun kansanterveystyön terveyslautakunnan valvontaosasto kielsi toiminnan Horhassa 11.7.1977 alkaen melu- ja pölyhaittoihin vedoten. Kaudella 1977 kisa saatiin järjestää poikkeusluvalla ja 1983 saatiin vielä järjestää 500-luokan SM-osakilpailu. Tähän päättyi 4.10.1964 alkanut kilpailutoiminta. Sääli, sillä 1500 merin mittainen rata 40 metrin korkeuseroineen oli muista Suomen crossiradoista melkoisesti edukseen poikkeava.

Lennu Jr.

Kai Kivekäs

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Sähköposti
Vs: viimeinen kilpailukykyinen zetti?
« Vastaus #7 : Heinäkuu 28, 2023, 10:48:27 ap »
Viimeinen kisa Horhassa ajettiin 26.4.1986. Järjestäjänä Tampereen Moottorikerho (TaMK). En muista mitä kaikkia luokkia oli mukana, mutta itse ajoin siellä kansallisen B125-luokan.