Kirjoittaja Aihe: CMF 2011 -lehti  (Luettu 18464 kertaa)

joonas nieminen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #15 : Joulukuu 25, 2011, 11:23:24 ip »
miksiköhän en ole saanut lehteä? ::)

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #16 : Joulukuu 26, 2011, 09:40:03 ap »
Joonas,

sinulle on 15.12.2011 postitettu lehti osoitteeseen Myötäinen 4 as, 20900 Turku. Olisi pitänyt jo tulla perille.
Postin jouluruuhka voi tietysti aiheuttaa hidastusta mutta jos lehti ei tällä viikolla tule niin soita minulle 050-3036972 / Juha.

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #17 : Joulukuu 26, 2011, 10:04:40 ap »
Roy,

tässä nyt livetään taas viestiketjun aiheesta mutta vastauksena kysymykseesi: Esko Ahola hoitaa kerhon MP-messujen osastoa, voit tiedustella häneltä tarkemmin asiasta. Osaston koko on kuulemma pienempi kuin alkuperäisessä kaavailussa.

Tietojeni mukaan osasto painottuu vanhempiin pyöriin, motocross-puolelta tulossa:         
BSA Gold Star      
Matchless         
Jawa         
Husqvarna, ex-Erola, SM-63         
ESO, Wickström, SM-64       
CZ 360 tuplaputki      
Husqvarna 360      
Bultaco

Kirjoitit että SV-luokka on suurin. Osallistujia oli kyllä tosi hienosti, itsekin siellä täytteenä mukana olleena, mutta lopputuloksia katsomalla näkee että SV1:ssä oli pisteillä 14 paria eikä sillä minusta suurimman luokan arvonimeä vielä saa (tai jos lasketaan pää-lukumäärä niin sitten  :) ) Mutta toivottavasti ensi kaudelle pareja löytyy taas lisää ja "ennusteesi" suurimmasta luokasta on silloin totta.

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #18 : Joulukuu 28, 2011, 11:18:06 ap »
MP-messuista vielä, sain Esko Aholalta lisätietoa:

Kyseessä on VMPK:n jokavuotinen osasto MP-2012 näyttelyssä. CMF:llä ei siis ole omaa osastoa vaan VMPK antaa ystävällisesti osan alueestaan meidän käyttöömme. VMPK:n Helsingin aluekerho on hoitanut osaston järjestämisen koko ajan. Esko on ollut mukana jo 20 vuotta ja vastannut osastosta 15 vuotta.

VMPK:lla on ollut koko ajan näyttelyssä teema, jonka ympärille osasto on rakennettu. Kun HD täytti 100 vuotta, pyysivät järjestäjät HD osastoa. Muuten on teema päätetty aluekerhon toimesta. Viime vuonna esillä oli 30-luvun kalustoa ja edellisenä vuonna teemana oli 20-luku. Tämän vuoden osasto oli alun perin noin 150 m2 mutta se oli kaventunut kaksi metriä ja siten 30% pienempi kuin alun perin. Esillä olevien pyörien määrää on jouduttu vähentämään myös 30% joten tulossa on 20 vanhan kisapyörän osasto, missä teemana on 60-luku. Crossissahan kaikki muuttui -65 kun CZ ja Husqvarna toivat kehiin 360 kuutioiset 2-tahtiset. Samahan tapahtui trialissa, Bultaco muutti kaiken 1965 Sammy Millerin avulla. Endurossa kehitys oli hitaampaa. Tämän murrosvaiheen kalustoa  on tarkoitus esitellä.

Esko kertoi että koska sivaricrossia alettiin ajaa meillä vasta 70-luvulla niin siksi esim. 70-luvun lopulta oleva sv ei istu kovin hyvin osaston 60-luvun teemaan. Kinkkua sulatellessa Eskolla oli aikaa miettiä osaston lay-out uusiksi ja sinne löytyi tilaa myös yhdelle sivuvaunulle. Roy Lindgren soitti Eskolle ja he sopivat Ryssän pyörän tuonnista näyttelyyn.

Uskon että tämä selvittää aiheesta nousseet kysymykset. Osasto on siis VMPK:n ja sen teema on 60-luku eikä pelkästään motocross, siksi sv ei ollut mukana alkuperäisessä suunnitelmassa.

Minusta Esko on hoitanut hommansa hyvin. Nyt kun faktat ovat tiedossa niin julkinen nimittely ansaitsee mielestäni sen kirjoittajalta myös julkisen anteeksipyynnön.


Roy Lindgren

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 75
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #19 : Joulukuu 28, 2011, 11:08:18 ip »
zau,jep sorry! en tiennyt että on 60 luvun teema!eika vissiin moni muukaan.no ainakin sv puolen edustaja ajoi jo 60 luvulla useita sm mitalleita ;D.tarkotin juurikin sitä tossa suurin luokka jutussa et jos molemmat lasketaan ni oli lähes 30... ;D.mutta se siitä ja KUPLIVAA Utta Vuotta,  T,Roy

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #20 : Joulukuu 30, 2011, 05:00:53 ip »
Katsokaapa uusi Motorrad-lehti numero 2/2011 sivu 8...

Juhani Saastamoinen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #21 : Joulukuu 31, 2011, 12:22:07 ap »
"Leevillä koneet TX750- ja Matilla XS2-pohjaiset". Korjaan lausuntoani: Ensimmäinen pari Arwidsonin Waspeista oli TX750-koneilla, vuosi kai 1974. Seuraavassa parissa noin 1976 sitten Matilla koneena oli XS2. Niinpä onkin mahdollista, että Leevin käytössä ja sitten hänen sairastuttuaan Ryssän käytössä loppukauden ollut pyörä on myyty 1978. Tämän fillarin vaiheet Matilla tiedossa.

Olisiko syytä tehdä näille kaksirivisille oma palsta? Osallistujamäärältään sivarit ovat suurin luokka, koska tuskin Juhakaan saamansa kokemuksen myötä pitää "korimiestä" pelkästään siirreltävänä lisäpainona? ;)

Hyvää vuodenvaidetta ja menestystä ensi kaudelle kaikille toivottaen

Lennu Jr.


Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
Vs: CMF 2011 -lehti
« Vastaus #22 : Tammikuu 11, 2012, 08:59:13 ip »
CMF-lehdestä on juttua uusimmassa Retro Auto Motossa (nro 80).
Lehden kannessa on komea Jawa Six Days.