Kirjoittaja Aihe: 19.11.2011 Motocrosskilpailut Svetogorskissa!  (Luettu 6311 kertaa)

Juha Monto

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 589
    • Sähköposti
19.11.2011 Motocrosskilpailut Svetogorskissa!
« : Lokakuu 22, 2011, 08:07:48 ip »
Hei!
 
Kävin keskustelemassa Svetogorskin Moottorikerhon edustajien kanssa, mahdollisista kilpailuista vuoden tai kahden päästä Sveton Stadioncross-tyyppisellä radalla.
 
Yleensä siellä ei tapahdu mitään nopeasti, mutta nyt liiankin nopeasti.
 
Kilpailut järjestetään la 5.11.2011.   19.11.2011
Mukana on kaikki luokat ja pyöräkoot. 50cc, 65cc, 85cc, isoissa luokissa Venäjällä on kolme eri luokkaa: A, B ja C (ammattilaiset, kisakuskit (vastaa meidän B-luokkaa) ja harrastajat).
 
Rata on 1050m pitkä, helpohkoja hyppyreitä ja muutama kamelisuora.
Radalla on leveyttä paikoin 5m ja paikoin jopa 8m. Radan materiaali on kivituhkaa ja imee hyvin vettä.
Radalle tehdään lanaus ja hyppyrien muotoilu ennen kisoja.
 
Rata sijaitsee rajalta vain 1,5km (Imatra, Pelkolan raja-asema)
 
Muutamat asiat tarkentuu vielä, kuten onko osallistumismaksua ja paljonko on palkintorahat.
Venäjällä on tapana antaa palkinnot rahana tai lahjana.
 
Pikaryhmäviisumin ehtii saada, jos et omaa viisumia. Sveton kerho tekee kutsun ja Itämatkat Oy hankkii viisumit hintaan 63e/ hlö.
Tarvitsee passikopion ja todistuksen matkavakuutuksesta (esim. oman liiton kortissa on...)
 
Minä laadin mahdollisille kilpailijoille kaikki tarvittavat auto-, motocrosspyörä- ja tullipaperit Suomen- ja Venäjän tulliin.
Sveton kerho on yhteydessä Venäjän tulliin ja helpottaa ylitystä.
Jos on lähtijöitä, niin opastan rajamuodollisuuden ennakkoon ja myös rajalla.
 
Sveton kerhonjohtaja puhuu kohtalaista suomea ja apumies puhuu sujuvasti. Itse avustan myös tarvittaessa.
 
Jos olet kiinnostunut osallistumaan tai lähdössä katsomaan, niin ota pikaisesti yhteyttä!
 
Oma 6v. poikani osallistuu luokkaan 50cc.
 
Lisäksi olen sopinut, että suomalaisten ei tarvitse maksaa ratamaksua, jos käytte radalla harjoittelemassa.
 
Lisätiedot kisasta ja radasta:
 
Extreme Motocross terveisin,
Marko Heija, Imatran Moottorikerho r.y.
045-2755271
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2011, 07:49:53 ip kirjoittanut juhamonto »

marko pio

  • Vieras
Vs: 5.11.2011 Motocrosskilpailut Svetogorskissa!
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2011, 03:11:29 ip »
Tapahtuman ajankohta on muuttunut. "Kilpailu" ajetaan 19.11.2011.

petri pantsu

  • Vieras
Vs: 19.11.2011 Motocrosskilpailut Svetogorskissa!
« Vastaus #2 : Marraskuu 26, 2011, 05:19:31 ap »
Terve !

Kävin katsomassa tuloksia IMK:n sivuilta. Kuinka paljon tuolla Venäjän puolella crossi hommaa harrastetaan ?
Vaikka olen liikkunut siellä jonkin verran ei minulla ole mitään havantoja, enkä ole osannut kysyä asiasta oikeilta
henkilöiltä. Käykö sieltä muuten porukkaa suomessa ajamassa ?

T. Petri Pantsu

marko pio

  • Vieras
Vs: 19.11.2011 Motocrosskilpailut Svetogorskissa!
« Vastaus #3 : Marraskuu 26, 2011, 08:50:48 ip »
Kyllä siellä harrastetaan todella paljon. Taso kestää vertailun ja kalusto on nykyaikaista. En tiedä miten paljon käyvät täällä harjoittelemassa, mutta miellä on tarkoitus ensi kesänä viritellä jonkinlaista yhteistyötä.