Kirjoittaja Aihe: Sooloprojektit kaudelle 2015  (Luettu 38443 kertaa)

SIIKAMÄKI JANI

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 151
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #30 : Marraskuu 28, 2014, 03:26:15 ap »
TERVE !
olis  tarkotus saada vihdoinkin toimiva vekotin myös veljelleni viivalle muutama vaiheessa

1. kawasaki klx 250 1983 tää onjo ajo kunnossa mut vielä pitäs kehittää parempi nokka-akseli pahasti kuluneen orkkiksen tilalle ja takapumput olis kans tarkotus hommata kans paremmat -kunhan pätäkkä tilanne kohenee ...

2. kawasaki klx 400 1982 ( dr 400 vm.1980 konella ) tääkin olis varmaan muuten jo paremmas mallis ellen olis käräyttäny omasta dr 400 sta lainaamaani sytkä boksia ! josta johtuen sain viriteltyy tilapäisen systeemin jossa korvasin orkkis pick-up anturin ja sytkä boksin ja puolan kiinan mini mini osilla lähti pirun hyvin aina käyntiin ja toimi pinta kaasulla mut kaasuu enemman avattaessa kauhee pauke eikä sytkän säädöt eikä kaasarin vaihdot vaikuttanu asiaan -kunnes selkis et noi kiinan osat oliki 12 v eikä 6 v niinku Suzukissa ! mut eipä hätää virittelen seuraavaks sem speedway mankun ketjullla kaasarin alle

+ meinaan ittekki mahd. koittaa vähän tuoreempaa luokkaa ohimennen  e-luokan Suzuki rm 125 -84 lla sama pyörä oli mulla joskus vuoden vanhana pari vuotta kunnes faija myi sen kaverille petskille  ! jolta kinusin usein sitä takas kunnes mr. grip kerran soitti ja sano että nyt olis rm jouten ISO KIITOS VIELÄ GRIPILLE ! RM.STÄ PS . TULETTE HÄMMÄSTYMÄÄN KORVAUSTEN RUNSAUDESTA KUNHAN TILANNE VÄHÄN SELKENEE !  viime vuosien aikana ollaan pikku hiljaa kunnosteltu sitä ja ajeltukki mut kytkimelle tarvii keksii jotain kun se on niin helkkarin jäykkä eikä auttanu kruunu viilaus eikä uus vaijeri ei pahemmin kevenninkään eikä levyt ! eikä oikeen oo tilaa jatkaa vivun pituutta alhaalla kunse on niin helkkarin ahtaas paikas kaasarin alla lohkosokkeloiden välissä  ja muuten on aivan helkkarin kevyt ja ketterä laite ja iskarit toimii mut konees ei vääntöö nimeksikään vaikee ajaa ! sachs kotarissa 3000 x parempi vääntö ! 

Jari Mäkinen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #31 : Marraskuu 28, 2014, 08:53:07 ap »
No nyt olisi Evo-aihion lisäksi E-aihio.
Käyttökuntoinen RM 125 1987.
Läpikäynnin tämäkin vaatii, valmistumisesta ei mitään tietoa.


Olli-Petteri Pietilä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #32 : Joulukuu 05, 2014, 08:49:34 ap »
RM-92 projektin osien hankinta edistyy. Mastercross -penkinpäällinen saapui Italiasta ja tarrat Englannista.  
EVO MX lupautui tekemään toimittamieni kuvien perusteella tarrat taka-swingiin, takalokariin ja numerokilpiin. Etenee.. :)

Osat ovat yhteensopivia myös RM-250cc pyörään joten tuo on alkanut kiinnostaa enemmän. Osia, mm. works-tehoputkia,
yms. löytyisi paremmin. Niin, ja se pyörä.. edelleen haussa. Saa tarjota. ;)

//OP

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2014, 08:51:40 ap kirjoittanut Olli-Petteri Pietilä »

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #33 : Joulukuu 05, 2014, 11:02:06 ip »
Evo Suzuki


Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #34 : Joulukuu 05, 2014, 11:02:43 ip »
.

SIIKAMÄKI JANI

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 151
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #35 : Joulukuu 07, 2014, 11:25:50 ap »
RM 125 1984

SIIKAMÄKI JANI

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 151
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #36 : Joulukuu 07, 2014, 11:35:24 ap »
 KALEN KLX

SIIKAMÄKI JANI

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 151
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #37 : Joulukuu 07, 2014, 12:17:32 ip »
KLX 400-82 PROJEKTI

Jussimikkonen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 69
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #38 : Joulukuu 07, 2014, 03:57:55 ip »
Hienosti on jengi saanut pyörät kasaan vaikka on vasta Joulukuu. Omat projektit on vielä aivan vaiheessa. Toista yritin myydä pois mutta ei kelvannut kenellekään. No laitetaan nippuun ja katotaan mitä tapahtuu. Eli 250cc pyöriä tulossa 2kpl, molemmat Yamahaa, 1978 ja 1983. Kuvia en saanut liitettyä.
-Vauhdilla sisään ja paareilla ulos-

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #39 : Joulukuu 10, 2014, 06:44:48 ip »
RM-92 projektin osien hankinta edistyy. Mastercross -penkinpäällinen saapui Italiasta ja tarrat Englannista.  
EVO MX lupautui tekemään toimittamieni kuvien perusteella tarrat taka-swingiin, takalokariin ja numerokilpiin. Etenee.. :)

Osat ovat yhteensopivia myös RM-250cc pyörään joten tuo on alkanut kiinnostaa enemmän. Osia, mm. works-tehoputkia,
yms. löytyisi paremmin. Niin, ja se pyörä.. edelleen haussa. Saa tarjota. ;)

//OP



Siitä OP.lle 1992 RM125 DirtTrack special. Kurz Suzukin moottorilla, 38mm mikunilla. Messicomoto putkella ja alumiini tankilla.

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1779563

Jussi Niemelä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #40 : Joulukuu 12, 2014, 10:00:32 ap »


[/quote]

Siitä OP.lle 1992 RM125 DirtTrack special. Kurz Suzukin moottorilla, 38mm mikunilla. Messicomoto putkella ja alumiini tankilla.

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1779563

[/quote]

Olisko Vehkosen Iskin vanha pyörä? Iskihän ajoi aikanaan 90-luvulla Kurtz Suzuki Teamissa. Onkohan kuvan pyörä 1992 malli? Ainakin keula on peräisin vanhemmasta.

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #41 : Joulukuu 12, 2014, 12:46:13 ip »
Ei oo Vehkosen. Se on ollut melkein yhtä kovan kuskin Jukaraisen vanha kisapyörä... sen jälkeen ajettu kai jäärataa jolloin vaihdettu -89 keula ja isompi jarrulevy. Toi olikin -91 mallia mutta moottori näyttäis olevan samanlainen kuin -92 mallissa. Alutankkia yritin siitä ostaa mutta ei tullut kauppoja.

Ari Peippo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #42 : Joulukuu 21, 2014, 01:53:46 ip »
Terve
Olisko tää nyt sellainen mitä haet ?

http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1788270

linkissä myös RM 250

Olli-Petteri Pietilä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #43 : Joulukuu 22, 2014, 09:53:54 ap »
Moi,
Kiitos vinkeistä. Tuo piikki näytti tosiaan joko -91 tai -92 -mallilta, poislukien keula. Helpoiten vuosimallit tunnistaa siitä, että -92 oli ensimmäinen keula missä keulan muovisuojat olivat leveää mallia. -91 mallista lähtien takajarrupaketin suoja oli muovia. Aikaisemmissa, kuten yllä olevan linkin RM-250:ssä metallia. Ts. tuo 250cc näyttää olevan vuosinmallia 1990. Piikeissä ensimmäinen upside-down keula oli vuoden 1990 mallissa.
-89:ssä oli tuo kuvassakin näkyvä normaali keula. Näyttää tosiaan siltä, että tuohon piikkiin on vaihdettu vanhempi keula ja isompi jarrulevy.

Piikissä myös tankki vaihtui -90 ja -91 mallien välissä. Näyttää myynti-ilmoitusten perusteella siltä, että -89 ja -90 malleja on aikanaan myyty tosi paljon. Sitten taisi tulla lama ja -91 & etsimääni -92 mallia ei juuri markkinoilla liiku.

Jotenkin näin (kuva). Nopealla vilkaisulla näyttäisi siltä, että kaikissa vuosimalleissa on täysin eri keula.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2014, 01:21:27 ip kirjoittanut Olli-Petteri Pietilä »

Jani Kaukiainen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 59
    • Sähköposti
Vs: Sooloprojektit kaudelle 2015
« Vastaus #44 : Joulukuu 22, 2014, 11:32:06 ip »
Piikissä myös tankki vaihtui -90 ja -91 mallien välissä. Näyttää myynti-ilmoitusten perusteella siltä, että -89 ja -90 malleja on aikanaan myyty tosi paljon. Sitten taisi tulla lama ja -91 & etsimääni -92 mallia ei juuri markkinoilla liiku.
Piikin malli ei muuttunut vielä -91. Vuosimalleissa 89-91 samat muovit / "sama" moottori. 1992 tuli sitten täysin uusi RM125.

1992 oli RM125 pyöriä todella vähän viivalla. Heinolassa oli 5 kpl 1992 RM125 pyöriä uutena, mutta montaa muuta ei nuorten SM:ssä ollut. A-luokassa oli 1992 jokin yksittäinen RM125. 90-luvun alku oli Hondan dominointia 125cc luokassa. 1990-luvun alun RM125 oli auttamattoman hidas vakiona Hondaan verrattuna, tosin Suzuki oli paljon Hondaa helpompi ajettava. Suzukin maahantuonti oli myös hetken hieman hukassa Bensowin konkurssin jälkeen. Nämä syyt yhdistettynä lamaan, selittää pyörien pienen myyntimäärän.