CMF Foorumi
Toukokuu 27, 2017, 09:11:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tarjolla hirveästi spämmijäseniä. Rekisteröidy ohjeen mukaisesti! Please register according to the guidelines!
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yamaha HL Replican replica  (Luettu 13094 kertaa)
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« : Kesäkuu 27, 2011, 02:31:40 »

Alotetaan nyt PITKÄaikainen rojekti, Jos vaikka muutkin innostuis laittamaan rojektikuvia yms.

Eli tarkotus olisi naittaa hva 78-runko, RM-swingi ja TT500 kone
Ajattelin laittaa 43mm yammun keulan ja tuplanokkasen jarrun, jos/kun tämä valmistunee ns kakkospyöräksi D2-luokkaan, jää sitten vähän korjausaikaa luokkien välissä.
Mitenkä muuten kun originaalissa replicassa on käytetty kiihdytyspumpullista mikunia saanko minäkin laittaa, miten nuo säännöt nyt pitäis lukea?

Osien keruu on aika hyvällä mallilla ja odottelenkin työkiireiden loppumista että voin ottaa rälläkän käteen ja pistää runkoa siivuiksi.

Kuva kawan 38mm keulalla




* Kawa.JPG (82.05 kilotavua, 318x480 - tarkasteltu 308 kertaa.)
tallennettu
timo t.laine
Full Member
***
Viestejä: 212



Sähköposti
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2011, 03:49:07 »

 puoli metriä joustomatkaa keulassa? 
tallennettu
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2011, 06:20:09 »

Ja ohjainlaakereissa väljää. En taida noita käyttää, puuttuu jouset, yläkolmio yms pientä.
tallennettu
timo t.laine
Full Member
***
Viestejä: 212



Sähköposti
« Vastaus #3 : Elokuu 08, 2011, 10:18:21 »




Mitenkä muuten kun originaalissa replicassa on käytetty kiihdytyspumpullista mikunia saanko minäkin laittaa, miten nuo säännöt nyt pitäis lukea?

 älä nyt kerro kenellekään mutta mun yamahassa on 06-mallin titaanijalkatapit.., luulen ettei se NIIN tarkkaa ole näissä kapinoissa, vai??  Pyörittää silmiään


[/quote]
tallennettu
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2011, 05:27:53 »

Niin ei ehkä olekkaan, mutta oisko säännöissä viilaamista? A ja B luokkaan sääntö mun mielestä sopiikin hyvin.
Toinen juttu on tuo pyöreäluististen kaasuttimien sääntö, onhan niitä vakionakin ollut joissain pyörissä, kuten myös kiihdytyspumppuja.

Olihan Bsalla titaanirunko, että aika pieni juttu nuo tapit. shh
tallennettu
Juha Monto
Administrator
Sr. Member
*****
Viestejä: 448


Sähköposti
« Vastaus #5 : Elokuu 21, 2011, 01:11:53 »

Moi,

tänään pidetyssä CMF:n hallituksen kokouksessa päätettiin että 2012 sääntöihin kirjataan että A- ja B-luokissa kiihdytyspumpullinen kaasutin on kielletty. Muissa luokissa, jos pyörässä on alkuperäisenä ollut kiihdytyspumpullinen kaasutin niin sellaista saa käyttää.
tallennettu
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« Vastaus #6 : Elokuu 22, 2011, 04:16:24 »

Ei tuosta säännön muutoksesta ainakaan haittaa ole.
Tuosta myyttisestä HL:stä on netissä vaan paljon eritietoja ja se ainoa oikea jonka olen nähnyt Kavilannummella oli ainakin varustettu kiihdytypumpulla, omistajalle on kyselyä lähetetty, notta oliko se alunperinkin.
Yamaa Sr:ssä ainakin oli jo vuonna 77 pumppu, suoraan kaupasta ostettuna.

Jos jollain ois faktaa?
tallennettu
timo t.laine
Full Member
***
Viestejä: 212



Sähköposti
« Vastaus #7 : Elokuu 22, 2011, 11:29:34 »

http://i253.photobucket.com/albums/hh62/Jefro98/HL500/33807d31.jpg    ,osoitteesta "vitalmx/old school moto"
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2011, 11:33:24 kirjoittanut timo t.laine » tallennettu
timo t.laine
Full Member
***
Viestejä: 212



Sähköposti
« Vastaus #8 : Elokuu 22, 2011, 11:34:13 »

 http://i253.photobucket.com/albums/hh62/Jefro98/HL500/dec8bd30.jpg   ,kuin myös..
tallennettu
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« Vastaus #9 : Elokuu 23, 2011, 06:40:49 »

Sainpa tällasen "lehdykän" jossa HL:n tiedot


* hl500backlarge (Small).jpg (96.93 kilotavua, 665x480 - tarkasteltu 299 kertaa.)
tallennettu
Jukka Penttilä
Newbie
*
Viestejä: 28


Sähköposti
« Vastaus #10 : Syyskuu 08, 2011, 11:38:52 »

Sattui silmään juttua HL Replikan rakentelusta.www.vmxmag.com.au
Ja sieltä Readers Restos...,HL500 Yamaha - building the ultimate TT500
tallennettu
Juhani Saastamoinen
Full Member
***
Viestejä: 163


Sähköposti
« Vastaus #11 : Lokakuu 20, 2011, 10:06:15 »

HL500 ("Aberg Replica") on kehnosti dokumentoitu pyörä. Jopa Yamahan 1978 myyntiesitteessä on 1979 pyörän kuva sekä tekninen erittely. 1978 pyörästä on löytynyt tarkempaakin tietoa.

Lennu Jr.


* Yamaha HL500 Parts List kansikuva.jpg (53.93 kilotavua, 546x768 - tarkasteltu 251 kertaa.)

* Yamaha HL500 Service Manual kansikuva.jpg (32.28 kilotavua, 562x768 - tarkasteltu 244 kertaa.)
tallennettu
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« Vastaus #12 : Marraskuu 11, 2011, 05:23:14 »

Vihdoin sain jigin sellaseen kuntoon että uskalsi rälläkkää näyttää.
Putki tarpeita löytyi Sarlinilta mukavasti. Aika paksua oli hussen kehto putket 2.15mm, osan niistä korvaan 1.6mm seinämävahvuudella, moottorihan tukee enemmän kuin 2-tahti, lisäksi öljytankkikin tukevoittaa muklavasti. Paljonkohan lie paino tuollasella NVT rungolla?


* IMG_1446 (Medium).JPG (68.74 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 272 kertaa.)
tallennettu
Teemu Mäkinen
Jr. Member
**
Viestejä: 60


Sähköposti
« Vastaus #13 : Marraskuu 21, 2011, 07:57:32 »

Tuolla yksi viestiketju HL500:n rakentelusta:

http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.php?t=309034

tallennettu
Teppo Hovattala
Jr. Member
**
Viestejä: 78


« Vastaus #14 : Marraskuu 22, 2011, 05:34:59 »

tack.
Vinkkinä muille putki%87#%:lle Aircraftsprucella on nykyään Saksassa sivutoimipiste, toimitus parikymppiä 30kg, eikä tietenkään tullia.
http://www.aircraftspruce.eu/?gclid=CJu8vO29yawCFcSIDgodHk0mfw
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!