Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ostetaan/Myydään / Myydään -83 Yz 490 mäntä
« Uusin viesti kirjoittanut Rami Korpela Elokuu 23, 2019, 07:18:24 ip »
Myydään Yamahan alkuperäis mäntä.
Mäntä 88mm
Männänrenkaat
Tappi
Sokat
HP. 130€.  Jos ei hinta miellytä niin tarjoo

Tai vaihto -84 mäntään.
2
Muut classic lajit / 20. Hyvinkään Scramble ja vanhojen nelareitten näyttely
« Uusin viesti kirjoittanut Tuire Aho Elokuu 19, 2019, 08:12:24 ip »
JUHLAVUOSIA VIETETÄÄN HYVINKÄÄLLÄ
Hyvinkään Moottorikerho ry järjestää vanhojen motocross-, trial- ja enduro moottoripyörien näytösajon 24. – 25.8.2019. Tapahtumapaikkana legendaarinen Erkylän Lukkojen motocrossrata ja ympäristö.

Tämän vuoden Scramble on jo järjestyksessään 20. Tähän vanhojen moottoripyörien näytösajotapahtumaan osallistuu melkein 200 kuljettajaa scramble- (MX), trial- ja enduro -pyörineen. Yleisöä tapahtuma kerää viikonlopun aikana pari tuhatta. Eniten katsojia kerää perinteisesti sunnuntainen Scramble jossa vanhat motocross-pyörät ajavat luokittain kolme näytösluontoista erää kahteen kertaan. Näistä eristä voi bongata useita aikansa huippukuljettajia niin kotimaasta kuin ulkomailta.

Isojen nelitahtisten ensimmäinen vuosikymmen

Jos riittää katsottavaa trial-, enduro- ja scramble-ajoissa, niin sitä riittää myös varikolla. Useimmat vanhoista kisapyöristä on entisöity todella taidokkaasti, aikaa ja vaivaa säästelemättä. Tapahtuman juhlavuoden kunniaksi hyvinkääläinen ”Vanhojen crossinelareiden perinneyhdistys” rakentaa sunnuntaiksi paikan päälle näyttelyn jossa esitellään näitten oikeitten nelareitten ensimmäinen vuosikymmen. Suomessa virallista 500-luokkaa ajettiin vain nelitahtisten voimin vuodesta 1954 vuoteen 1964 jonka jälkeen luokassa sallittiin myös yli 352-kuutioiset kaksitahtiset. Isoon telttakompleksiin on koottu parikymmenta tämän ajanjakson motocross-pyörää joitten ympärille on koottu tietoa entisöinnistä ja pyörien historiasta. Nämä aikansa kovimmat pyörät ovat ihasteltavissa lähes koko sunnuntain ja paikalla riittää varmasti asiantuntevaa juttuseuraa. Autenttista tietoa ja kokemusta sen ajan kilpailuista edustaa mm. Pertti Kasper joka nähdään myös radalla tositoimissa.

Nelarien pauhua Lukoilla
Vanhat nelarit suorittavat oman lähtönsä ryhmä A:n (alle 125 cm³ ja vanhat nelitahdit) mukana klo 12 ja innokkaimmat myös klo 14. Lähtö tapahtuu muitten perään ja kuljettajat on ohjeistettu ajamaan tiiviimpänä ryhmänä. Jos ryhmäkuri on voimakkaampi kuin kilpailuvietti saa yleisö ihastella 10-15 pyörän kavalkadin motocross-historiaa huumaavin äänitehostein. Lähdön jälkeen pyörät palaavat teltalle näyttelypaikoilleen.

Esillä mm.
ESO 500 (Ex Arne Wickström)
HUSQVARNA 500 1964
HUSQVARNA 500 1961 REPLICA
HUSQVARNA 500 1963 REPLICA
HUSQVARNA 500 1963 (Ex Aarne Erola)
LITO 500 1962 REPLICA
MONARK 500 1960 STR SPECIAL (STR = Sonic Tools Racing)
TRIUMPH 500 1964 (Ex Eero Hilpinen)

Lisätietoa näyttelystä: Tapio Hartikainen 050 356 4070

Tapahtuma info: https://hyvinkaanmoottorikerho.fi/kutsu-scramble-trial-2019/
3
Yleinen keskustelu / Vs: Husqvarna 350 te 1990 käynnistyspoljin?
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Ikäläinen Elokuu 17, 2019, 10:46:42 ap »
Täältä löydät varaosaluettelon, jos siitä on mitään apua. On kyllä huonosti skannattu. http://docs.husqvarnaoutlet.com.cdn.wavenetworks.com/parts%20fiche/1990%20TE350%20Parts.pdf

Oletko kysynyt MP Racingista osaa?
4
Muut classic lajit / Vs: Hyvinkään Scramble 25.8.2019 tietoa
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Elokuu 11, 2019, 10:13:16 ip »
Muutoksen syytä voi kysyä Hymk Classic-jaostolta.
5
Yleinen keskustelu / Vs: Husqvarna 350 te 1990 käynnistyspoljin?
« Uusin viesti kirjoittanut Miikka Häyhänen Elokuu 11, 2019, 02:47:37 ip »
Näyttää siltä että ei noissa atk taidoissa olekkaan mitään vikaa, vaan pyörän merkissä. No, kai sekin tarvii sitten itte tehdä...🤨
6
Muut classic lajit / Vs: Hyvinkään Scramble 25.8.2019 tietoa
« Uusin viesti kirjoittanut Sami Jänis Elokuu 11, 2019, 10:21:03 ap »
Moro,
Mikä on ajatuksena kun tuo luokkajako on muutettu tuollaiseksi? Itselleni ainakin yksi iso osa harrastusta, että saa ajaa yhtäaikaa suunnilleen samanikäisten pyörien kanssa...

Yt. Sami
7
Muut classic lajit / Hyvinkään Scramble, trial ja enduro 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Ikäläinen Elokuu 07, 2019, 08:36:04 ip »
Täältä löytyvät myös enduron ja trialin tiedot: https://hyvinkaanmoottorikerho.fi/kutsu-scramble-trial-2019/
8
Kilpailut / Kausipalkinnot 2019 Scramblessa
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Elokuu 06, 2019, 12:51:53 ip »
Classic cup 2019 kausipalkinnot jaetaan Hyvinkään Scramblessa Sunnuntaina 25.8.  ajojen jälkeen kello 15.45 ennen Scramblen osallistumispalkintojen jakoa.
9
Yleinen keskustelu / Imatranajot 3.-5.7.2020
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Monto Elokuu 05, 2019, 02:47:23 ip »
Imatranajojen ensi vuoden ajankohta on lyöty lukkoon. IRRC-katuratasarja pärisee Imatralla 3.-5. heinäkuuta vuonna 2020. Lisätietoja Uutisvuoksen sivulta:
https://uutisvuoksi.fi/uutiset/urheilu/ac0c81ba-7905-4d86-ad37-84a8863ac455


IMK:n sivuilla tämän vuoden ajoista ja tulevaisuuden suunnitelmista kerrotaan näin:

Imatranajo keräsi 14.-16. kesäkuuta noin 42 000 katsojaa, mikä vakuutti IRRC-sarjan järjestäjät ehdottamaan pitkää jatkosopimusta. Ensi vuodelle Imatranajo hakee kasvua muun muassa yhteistyöllä Neste-Rallin kanssa.

Imatranajo oli 1970-luvulla yksi Suomen suurimmista kesätapahtumista ja nyt Vuoksen rannalla ajettavasta kilpailusta pyritään kasvattamaan jokakesäinen massatapahtuma. Tänä vuonna yleisömäärässä oli kasvua noin 10 prosenttia, joten viikonlopun kävijämäärä nousi lähes 42 000 silmäpariin.
Imatran maineikas katurata tarjoaa moottorihenkiselle yleisölle juuri sitä, mitä he haluavat nähdä. Maailmanluokan kilpailijat ottamassa mittaa toisistaan legendaarisella katuradalla.

Kilpailun vahva menneisyys näkyy kaikkialla ja tutkimusten mukaan juuri kilpailun historia on yksi merkittävimmistä syistä tulla paikan päälle vuosi toisensa perään. Nyt tapahtumasta halutaan tehdä entistä houkuttelevampi. Suunnitelmia on tehty pitkäjänteisesti ja niitä lähdetään toteuttamaan välittömästi. Yksi uusista asioista on yhteistyö Suomen MM-rallin kanssa. Imatranajo tulee näkymään Jyväskylässä kilpailukeskuksena toimivan Paviljongin alueella rallin aikana. Vastaavasti ralli tulee olemaan esillä Imatranajossa. Yhteistyöllä haetaan positiivista näkyvyyttä molemmille tapahtumille.

IRRC-sarjan ratamoottoripyöräkilpailun taloudellinen vaikutus Imatran kaupungille on melkoinen, sillä tapahtuma tuo alueelle noin viisi miljoona euroa, josta yli puolet käytetään kilpailualueen ulkopuolisiin palveluihin. Tämä on yksi syy siihen, että toimintaa halutaan kehittää ja luoda tapahtumassa menneiden aikojen kaltainen hittituote. Kilpailun suuri suosio on havaittu myös IRRC-sarjan järjestäjien taholla ja he ovatkin esittäneet Imatran Moottorikerholle toiveen uudesta, kolmen vuoden jatkosopimuksesta. IRRC-sarjan kiinnostus valaa imatralaisiin uskoa entisestään ja heillä on vakaa tarkoitus jatkaa Imatranajon kehittämistä yhdeksi Pohjoismaiden suurimmista moottoriurheilutapahtumista.
 
10
Kilpailut / Vs: Ensi vuoden kisa paikkoja?
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Monto Elokuu 03, 2019, 09:20:40 ap »
Minusta 3 tai 4 kisaa per kesä on sopiva määrä. "Tuplaviikonlopussa" on tosiaan nuo Heikin mainitsemat ongelmat. 1999 Classic Cup ajettiin lauantaina Joutsassa ja sunnuntaina Lievestuoreella.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10