Pyörä on hieno, se on minun mielestä pääasia. Se, ettei myyjä välttämättä tiedä kaikkea pyörän taustoista ja Yamaha- Öhlins yhteistyöstä on kaiketi sivuseikka, tosin jotain olisi varmasti voinut jättää kirjoittamattakin koska sillä ei varmasti ole pyörän myynnille vaikutusta.
Öhlinsin 360 kitillä tuo YZ 250 muuttuu aika paljon, kone vetää melkein kuin 500 mutta venyy ylärekisteriin kuin 250. Kitti sisälsi 250 kampiakseliin pidemmän kiertokangen, sylinterin ja kannen, männän sekä pakoaukon säätimeen tarvittavat osat. Pidempi kiertokanki siksi, että ylöspäin nostetussa sylinterissä ei ollut helmaa ollenkaan koska se ei olisi mahtunut lohkoihin ison sylinterin halkaisijan takia. Läppäventtiili oli lainattu YZ490 mallista. Pakoaukonsäädin toimi kuten alkuperäinen, tosin pyörivä luisti oli korvattu suoralla tapilla jossa oli ovaalinmuotoinen reikä jolle oli vastaava oma kanava varsinaisen pakoaukon yläpuolella. Kittiä käytettiin joko vakiopakoputkella tai esim SPES putken kanssa.
Ajoin tuollaisella Arwidsonin tekemällä WR mallilla enduroa joskus -90 luvun alussa ja luotettavampaa pyörää saa hakea. Ostaisko vai eikö ostais...