Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Yleinen keskustelu / CMF-hallituskokous 21.1.2023 ja 2 mielipidetiedustelua
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Tammikuu 21, 2023, 08:30:01 ip »
 
  Hallituskokouksessa käytiin läpi jo julkaistuja,mutta sekaviksi ja virheellisiksi osoittautuneita,sääntöjä. Pyritään korjaamaan pieleen menneet kohdat.
Suunnittelimme Classiccrossi ajopäivää Mäntsälän Nummi mx-radalle,eli puhekielellä Ohkola. Siellä on pyöreät ja matalat hyppyrit ja hyvä profiili vanhoille pyörille. Osallistumismaksulla 15 eurolaista/ajaja saataisiin ratavuokra maksettua.
CMF-kevätkokous on Mäntsälän Juustoportilla 18.3.2023 kello 10 .
Keskustelua oli Super Evo-luokan vaisusta osallistujamäärästä.Ajajat itse halusivat kyseistä luokkaa.Mielipidetiedustelu 1 :Jatketaanko Super EVO-luokkaa vai lopetetaanko se?
Puhetta oli myös vanhempien kasikymppicrossien mukaantulosta,siis alle 80 cc. Kukaan ei muistanut milloin kasikympit muuttuivat kasivitosiksi,mutta sopiva yläraja voisi olla joku 1995. Silloin ainakin oli vielä kasikympit. Nettimotossa näytti olevan paljonkin sopivaa pyörätarjontaa. Kasivitoskisoihin taitaa päästä 12-vuotiaana,joten se 12 olisi sitten alaikäraja myös tähän.
Mielipidetiedustelu 2: Kiinnostaisiko nuoria ajajia kisata vanhemmilla kasikymppisillä?   VASTATKAA KYSYMYKSIIN ENNEN KEVÄTKOKOUSTA!
62
Kilpailut / Vs: Valmistautuminen kisakauteen 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Brofeldt Tammikuu 13, 2023, 08:28:07 ip »
Morjensta kaikille ja hyvää alkanutta vuotta tälläkin kanavalla!
Kun en tätä keskustelua huomannut, niin ehdin jo laittamaan samat jorinat "Yleinen keskustelu"-kanavan Mika Tiitan aloittamaan ketjuun.
Mikä lienee oikea kanava?

No täältä kuitenkin Heikin vihjeen kautta löysin 2023-säännöt.
Olisi hyvä, että saataisiin oikea päivitetty linkki suoraan CMF:n sivuilta uusiin sääntöihin, kuten on ennenkin ollut, niin ei kukaan voisi sanoa, ettei ole sääntöjä.

Näyttää siltä, että C-luokkaa on vain päivitetty kansainvälisen Twinshock-määrittelyn suuntaan, ja siten mahtuu mukaan hieman uudempiakin pyöriä aina vm. 1984 asti. Twinshock-nimitystä ei ole mainittu. Ihan hyvä, sillä vanhat monojammut kuuluvat C-luokkaan.

D-luokan pyörien ensimmäinen vuosimalli on 1980. Eikös se ole OK? Silloinhan alkoi tulla ensimmäisiä linkullisia monojousituksia, vesijäähdytyksiä, levyjarruja sekä pakoaukonsäätöventtiileitä ym. high techia.

Voiko vielä jäädä väliinputoajamalleja?
Minusta 2023-päivitys on ihan järkeenkäypä. Tärkeintä on sääntöjen tasapuolisuus, ja kyllä tässä on siihen edellytyksiä.

Mutta säännöissä toistuvasti mainittu viite "kohdan 1 mukaisesti" ei minulle aukene!
Missähän se kohta lienee?

Joka tapauksessa minulle hyvä, sillä nyt voin ajaa C-luokkaa myös -81'-mallisella Hussellani.

Toinen asia on sitten se, että kokonaisuutta katsoen putoan tulosluettelossa varmasti alaspäin.
Mutta tämä huippu-urheiluhan on sellaista. :) :) :)
63
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Brofeldt Tammikuu 13, 2023, 08:10:58 ip »
Jaahas, enpä huomannutkaan, että samansisältöiseen keskusteluun olikin juuri ryhdytty myös "Kilpailut"-kanavalla.
Millähän kanavalla tätä keskustelua kuuluisi käydä...

Yhtäkaikki, sieltä kautta otsikon "Valmistautuminen kisakauteen 2023" Heikin viestistä löytyi tietoa, jolla löysin SML:n sivustolta uudet säännöt 2023. CMF:n sivustolla olisi hyvä olla suoraan tuore linkki sinne, kuten on ennenkin ollut, niin ei kukaan voisi sanoa, ettei ole sääntöjä.

Näyttää siltä, että C-luokkaa on vain päivitetty kansainvälisen Twinshock-määrittelyn suuntaan, ja siten mahtuu mukaan hieman uudempiakin pyöriä aina vm. 1984 asti. Twinshock-nimitystä ei ole mainittu. Ihan hyvä, sillä vanhat monojammut kuuluvat C-luokkaan.

D-luokan pyörien ensimmäinen vuosimalli on 1980. Eikös se ole OK? Silloinhan alkoi tulla ensimmäisiä linkullisia monojousituksia, vesijäähdytyksiä, levyjarruja sekä pakoaukonsäätöventtiileitä ym. high techia.

Voiko vielä jäädä väliinputoajamalleja?
Minusta 2023-päivitys on ihan järkeenkäypä. Tärkeintä on sääntöjen tasapuolisuus, ja kyllä tässä on siihen edellytyksiä.

Mutta säännöissä toistuvasti mainittu viite "kohdan 1 mukaisesti" ei minulle aukene!
Missähän se kohta lienee?

Joka tapauksessa minulle hyvä, sillä nyt voin ajaa C-luokkaa myös -81'-mallisella Hussellani.

Toinen asia on sitten se, että kokonaisuutta katsoen putoan tulosluettelossa varmasti alaspäin.
Mutta tämä huippu-urheiluhan on sellaista. :) :) :)
64
Yleinen keskustelu / Vs: CLASSIC MOTOCROSS CUP 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Brofeldt Tammikuu 12, 2023, 01:42:10 ap »
Hyvää alkanutta vuotta 2023 kaikille!

Sääntömuutoksista; onko siis todennäköistä, että C-luokka korvautuu Twinshock-luokalla? Milloin vahvistuu?
Olisi varsin hyvä saada varmuutta asiaan ja oikeaa linkkiä tuleviin sääntöihin, jotta voisi ottaa huomioon muutokset mahdollisissa tulevan kauden kalustohankinnoissa.  Epävarmuus vastaavasti on omiaan vähentämään osanottoa.

Olen kansainvälisiä Twinshock-sääntöjä netissä selaamalla saanut sen käsityksen, että sallituista pyörämalleista olisi olemassa luettelo. Esim. ne Yamahat, joissa on se vanhanaikainen Mikkola-tyyppinen monojousitus, siis ilman linkkua, ovat monissa Twinshock-säännöissä sallittuja. Mitenkä nyt kuuluu olla? Toivottavasti kenenkään ei tarvitse ryhtyä rakentamaan monojousituksesta stereojousitusta voidakseen ajaa Yamahalla!!!

Kustannuksista pahin on vakuutus. Minulla viime vuosina Pohjolan vakuutuksella koko vuositason hinta olisi yhdelle -78 Husselle ollut 1700 - 2000 eur, joten olen jakanut vakuutuskauden kahteen lyhyempään jaksoon kilpailukalenterin perusteella. Siten kokonaisvakuutuskustannus on ollut luokkaa 500 - 600 eur per vuosi. Minimimaksu on kuitenkin 100 eur/jakso, eli kannattaa pitää vakuutus voimassa ainakin useamman viikon kerrallaan.

Mutta sitten toisaalta myös esim. Kaikki-lajit-lisenssi oli viime vuonna muistaakseni 455 eur. Voisiko lisenssikustannuksissa jotenkin säästää mitenkään esim. rajoittamalla voimassaolon juuri kilpailujaksojen ajaksi? En hyödy lisenssin voimassaolosta, jollei pyöränkään vakuutus ole voimassa.

Itse kilpailukohtaiset maksut eivät mielestäni ole mitenkään erityisen suuria. Järjestelyt ovat olleet hyviä ja niistä pitää maksaa kohtuullisesti. Kisoja ei muuten tapahdu.

Noh, jos kehon ja kaluston rappeutuminen pysyy ennakoiduissa puitteissa, niin nähdään ensi kesänä taas radoille.
Toivottavasti kaikki muutkin ovat mukana.
Pahinta on se, jos pahimmat kilpakumppanit jäävät kiikkutuoleihinsa.

Pysytään terveinä!
65
Kilpailut / Valmistautuminen kisakauteen 2023
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Tammikuu 09, 2023, 01:43:22 ip »
 
  Moottoriliiton nettisivulla kohdassa classic racing on uudet säännöt. Kaikki ei täsmää Mäntsälän kokouksessa suunniteltuun.
  Suunnitellusta Twin shock-luokasta ei mainita mitään. C-luokasta sen sijaan on pitkät ja tarkat määritelmät.
  D-luokan määrittely jättää paljon pyöriä tyhjän päälle! lukee levyjarru,vesijäähdytys.
 Veteraaniluokka muuttuu 35 ja 50 -ikäryhmille. Kahteen kisaan on suunniteltu Veteraaneja Sunnuntaille. Niiden täytyisi olla kansallisia,koska Veteraanicup on määritelty osaksi MX-Liigaa.
  Rajoitettu lisenssi maksaa 220 Euroa ja kaikki lajit-lisenssi 485 Euroa.
  CMF-hallituskokouksessa 21. Tammikuuta täytyy käydä sääntöjutut läpi.
66
Tekniikkaa / Vs: Yamaha-osia?
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Kivekäs Tammikuu 01, 2023, 08:42:06 ip »
Oisko tuo:

https://yambits.co.uk/

Sieltä löytyi pirun hyvin osia mun classic TT-pyörään ('67 YCS-1) viime kesänä, mutta muistaakseni crosseihin oli aika hintsusti osaa.
67
Tekniikkaa / Yamaha-osia?
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Joulukuu 30, 2022, 09:22:44 ip »
 Tuttu motskariguru kertoi Englannissa olevasta  suuresta Yamaha-varaosamyymälästä. Löytyy kuulema kaikkea. Guru ei kuitenkaan tiennyt kyseisen myymälän nimeä. Onko tietoa/kokemusta?
Itsellä on YZ 250 1982. Molemmissa moottoreissa meni kytkimen ulkokehät palasiksi(ja samalla kytkinkoppiin isot reiät palasista).
Rakenne näyttää heppoisalta ja alumiini väsähtää 40 vuodessa. Visioina on löytää vahvempia kehiä tai teettää koneistajalla uusi osa.
Englannissa myydään Mitaka-kehiä,jotka on laatutavaraa. Jos vaikka joku olisi vaihtokelpoinen mitoitukseltaan.

     Ajokautta odottaen URHEILULLISTA UUTTAVUOTTA 2023 t. Hessu
68
Tiedotteet / Vuosikokouksen 12.3.2022 pöytäkirja
« Uusin viesti kirjoittanut Harriet Mäenpää Joulukuu 13, 2022, 03:45:30 ip »
Classic Motocross Finland ry: n vuosikokous 2022

Aika: Lauantai 12.03.2020, klo 09.00 – 10:30
Paikka: Hotelli Tallukka, Tallukantie 1

Kokous aloitettiin tarkastamalla osallistujien jäsenyys.

1.   Kokouksen avaus
Puheenjohtaja Taisto Mäenpää avasi kokouksen ja toivotti osallistujat tervetulleeksi.

2.   Valitaan kokouksen puheenjohtaja, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja kaksi ääntenlaskijaa.
Puheenjohtajaksi valittiin Taisto Mäenpää, sihteerinä toimii Harriet Mäenpää. Pöytäkirjan tarkastajiksi valittiin Mika Tiitta ja Erkki Salo ja jotka toimivat myös ääntenlaskijoina.

3.   Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus.
Kokouksesta on tiedotettu sääntöjen määräämällä tavalla. Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

4.   Hyväksytään kokouksen työjärjestys.

5.   Esitetään hallituksen laatima vuosikertomus tileineen ja toiminnantarkastajien lausunto sekä vahvistetaan tilinpäätös.
Sihteeri esitteli vuosikertomuksen. Vuosikertomus hyväksyttiin.
Puheenjohtaja esitteli tilinpäätöksen. Tilikauden tulos on 1096,66 € voitollinen. 
Puheenjohtaja luki toiminnantarkastajien lausunnon. Tilinpäätös vahvistettiin.
 
6.   Päätetään vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle toimintavuodelta 2021.
Hallitukselle myönnettiin vastuuvapaus toimintavuodelta 2021.

7.   Valitaan hallitukseen kolme varsinaista jäsentä erovuoroisten tilalle.
Hallituksen erovuoroiset jäsenet ovat: Erkki Salo, Heikki Tukia ja Veijo Autjoki. Kaikki ovat suostuvaisia jatkamaan

Varsinaisiksi jäseniksi ehdotuksia ei tullut, joten Erkki Salo, Heikki Tukia ja Veijo Autjoki valittiin hallituksen jäseniksi.

8.   Valitaan kaksi toiminnantarkastajaa ja yksi varahenkilö.
Toiminnan tarkastajaksi ehdotettiin Hans Blomstedt ja Esko Ahola. Muita ehdotuksia ei tullut, joten heidät valittiin.

9.   Valitaan tarpeelliset jaostot.
Päätettiin jatkaa teknisen jaoston toimintaa. Jäseninä jatkaa Esko Ahola, Heikki Tukia ja Erkki Salo

10.   Käsitellään hallituksen laatima 2022 toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä kilpailukalenteri.
sihteeri esitteli toimintasuunnitelman, talousarvion ja kilpailukalenterin. Ne hyväksyttiin.

11.   Päätetään liittymis- ja vuosimaksujen suuruudet vuodelle 2023.
Liittymis- ja vuosimaksu 2023: vuosimaksu 30€ ja liittymismaksu 10€

12.   Päätetään kunniajäsenten kutsumisesta kerhoon.
Päätimme että kunniajäseniä ei kutsuta.

13.   Hallitus tiedottaa liitolle tekemänsä ajaja- ja ansiomerkki sekä ansiolevy ehdotukset.
Hallitus ei ole tehnyt ehdotuksia liitolle.

14.   Muut asiat
Tuli puheeksi Kangasalan kisan ajankohta, puidun pellon takia. Ei aiheuta toimenpiteitä koska tilanteelle ei tällä hetkellä voi mitään. Taistelijan malja annettiin Mika Tiitalle
 
15.   Kokouksen päättäminen.
Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 10:30.
69
Yleinen keskustelu / Vs: SCRAMBLE 27-28.8.2022
« Uusin viesti kirjoittanut Antti Mäki-Paavola Joulukuu 09, 2022, 08:12:11 ap »
Harmillisen huonosti kyllä muuten ollut Scramblesta kuvia missään vaikka sielä oli molempina päivinä paljon porukkaa kameroiden kanssa penkoilla katsomassa.
70
Ostetaan/Myydään / Lohjan MP-Rompepäivä 2022
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki Tukia Marraskuu 13, 2022, 08:48:05 ip »
 Suuressa rompepäivätapahtumassa oli myynnissä 2 classiccrossipyörää twinshock-luokkaan: Maico 400 1970-luvulta ja Ancillotti 125 tai 250 1980-luvun alusta.Myyjänä MP-museon Riku Routo.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10