CMF Foorumi
Classic Motocross Finland => Kilpailut => Aiheen aloitti: petri pantsu - Lokakuu 12, 2014, 05:13:58 ip
-
Sääntöihin tulevat tarkennukset:
A- ja B LUOKKA
- A-ja B luokassa otetaan käyttöön lisäksi 66+ luokka. Nämä luokat ajavat oman luokkansa mukana A tai B,tulokset julkaistaan omina luokkinaan.
Numerokilpien väri:
- A luokka: Valkoinen pohja,musta numero (yleinen),(pysyy ennallaan).
- A 66+ luokka: Valkoinen pohja,punainen numero.
- B luokka: Keltaien pohja,musta numero (yleinen),(pysyy ennallaan).
- B 66+ luokka: Keltainen pohja,punainen numero.
- Punaiset numerot eivät neonvärisinä.
TUTUSTUMISKIERROS
- Tutustumiskierros ennen kilpailulähtöä voidaan ajaa luokkakohtaisesti kilpailuorganisation päätöksen mukaan.
- Ajatuksena on että A-ja B luokissa tutustumiskierros voidaan ajaa ennen kilpäilulähtöä,muissa luokissa tutustumiskierros ajetaan jos rataan on tehty
merkittäviä muutoksia.
CMF hallituksen psta: Petri Pantsu
-
Voisiko joku perustella tämän tutustumiskierroksen pois jättämisen? Aikataulu ongelmahan se ei saa olla, tulee tuosta mieleen et A/B luokka ajaa tutustumisen nopeemmin kuin muut luokat ;D
Eikö olisi kaikkien etu, jos tutustumiskierrokset ajettaisiin luokkaan katsomatta? Kyllä se rata muuttuu todella paljon esim. harjotusten jälkeen. Esim. d-luokkalainen ajaa harjoitukset toisena, melko tasainen ja sileä rata. Tämän jälkeen ajaa harjoitukset sivarit ja E-luokka, kilpailu eränsä A/B ja C. Tämän jälkeen on D-luokan lähtö ja sokeena pitäisi mennä ekaan mutkaan, hyppyriin ja yms.....Kyllä se rata on aikapaljon "muokkautunut" harjoitusten jälkeen.
Itsellä jäi Heinollassa 1-erä ajamatta teknisten murheiden takia. Toiseen lähtöön sitten saatiin pelit kuntoon. Oli ERITTÄIN HYVÄ, että ajettiin tutustumiskierros, oli aika paljon rata muuttunut harjoitusten jälkeen. Tässä lajissa varmaan tulee muillekkin samantapaista tapahtumaan.
Kouvolassahan ei ajettu tutustumisia ja toisessa lähdössä olikin pieni ylläri, että lähtömutkaa oli hiukan levennetty penkan yli. Itse kyllä käänsin tiukasti sisään ja ihmettelin kun muut veti "suorempaan" ;D
-
Eli edelleenkään E-luokassa ei sallita levyjarrua takana??? Muista muutoksista puhumattakaan. :'(
-
Mites D luokka, jokos siellä sallitaan myös linkulliset takajousitukset? Sillä sais E luokkaan tilaa mahdollisille uusille kilpailijoille.
-
Ilman muuta pitää olla joka luokal tutustumiskierros!!!!
t:#4
-
Onko A-luokan kuskien sulkeminen Classicin ulkopuolelle enää lajin edun mukaista? Itse näkisin mielellään vierailevia "tähtiä" Classic pyörän satulassa. Olisiko se keneltäkään pois, jos esim. Eero Remes kävisi joskus näyttämässä ajamisen mallia? Nythän tilanne on se, että pitkän linjan Classicharrastaja nousi CC:ssä A-luokkaan. Classic säännöissä ei puhuta mitään CC:stä, mutta sääntöhän CC:tä edeltävältä ajalta.
Voisiko tämän A-luokan kuskirajoituksen poistaa kokonaan, niin silloin ei tulisi ainakaan mitään turhia puheita?
-
Tutustumiskierroksesta tuli mieleen aika jolloin kuskit kiersivät rataa jalan tutustuen mahdollisiin muuttuneisiin olosuhteisiin. Ja luonnollisesti löytääkseen nopeampia ajolinjoja. Näin tapahtui myös erätauon aikana. Jopa maailmanmestaritkin tekivät näin, myös se Suomalainen, se moninkertainen mestarimme.
Mielestäni ne sivarit eivät sitä rataa niin paljon pilaa etteikö siellä sitten A/B-luokan erän jälkeen voisi ilman tutustumiskierrosta muut luokat kilpailla. Vanhemmille A & B-luokan pyörille ja kuskeille tutustumiskierros suotakoon.
Luokiteltu kuljettaja klassikissa?
Vai on nopealle klassik harrastajallemme käynyt hama. Älkäämme nyt kuitenkaan täysin tuomitko häntä. Pieni "penaltti" voisi kuitenkin olla paikallaan. Ehdotan että hän ajaa ensivuonna vain kahta alinta vaihdetta käyttäen.
Terveisin Tampereelta #9
-
Moro
Timo puhuu taas ihan järkeviä,Mutta tuo kahden vaihteen ehdotus ei ole ihan loppuun asti ajateltu.
Myös toisio välityksen muuttaminen täytyisi tuossa penaltissa kieltää;)