CMF Foorumi
Classic Motocross Finland => Tekniikkaa => Aiheen aloitti: Teppo Hovattala - Joulukuu 16, 2010, 01:33:18 ip
-
Moi
Kuka tunnustaa tietävänsä speedway moottoreista? Onko niissä öljynkierrossa jotain erilaista normi moottoreihin verrattuna Vai estääkö joku toinen seikka käyttämästä niitä pitkän matkan moottoreina?
T:Tietämätön
-
ei ole mitään estettä muuttaa vaikka crossikäyttöön, on niitä vanhempia näkynytkin(eso/jawa).
-
JAPit sen verran hienoja moottoreita että mulle voi niitä tarjota vaikka koristeeks ja ainakin tähän hintaan
(http://www.newcastlespeedwayhistory.co.uk/JAP%20Type%206%20Car%20Engine.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4115/4928041962_1356592c64_z.jpg)
Jep, Tuli vaan mieleen, kun noita kokonaisiakin speedway pyöriä saa suht halvalla, mutta tulishan siihen vielä vaihteisto, runko ja mitä muuta niitä nyt olikaan, jatkan päiväunia ...
-
Moi,
soitapa Nurmisen Heikille (A-luokan nro 22) 0400-499689 niin saat vastaukset kaikkeen mitä tästä aiheesta osaat kysyä :)
-
Moi
Menee vähän aiheen vierestä, mutta tietääkö joku onko 60 luvulla tehty näitä crossilaitteita
speedway koneen ympärille, vai onko tämä hieman uudempi villitys.
Eikös ESO speedway koneet, jotka sitten muuttuivat JAWAksi tulleet
markkinoille 60 luvun alussa?
ESO ja JAWA teki kyllä nelitahticrosseja ihan koko pyöriä, mutta niissä tietääkseni oli eri moottorit?
-
en muista että olisi silloin kukaan "pellepeloton" kyseistä värkkiä rakentanut. , vaihdelaatikko olisi turha lisuke pelissä jos metanolia saisi käyttää crossissa; sen verran tajuton tehoalue niissä on(mulla oli aikoinaan pari 896 -sarjan jawaa).
-
Moi
Kuka tunnustaa tietävänsä speedway moottoreista? Onko niissä öljynkierrossa jotain erilaista normi moottoreihin verrattuna Vai estääkö joku toinen seikka käyttämästä niitä pitkän matkan moottoreina?
T:Tietämätön jawa typ898 oli ensimmäinen speedwaymoottori jossa oli ns. kiertävä öljy, aikaisemmissa malleissa öljy voiteli kerran ja meni säiliöön/jäteöljyksi.