CMF Foorumi

Classic Motocross Finland => Kilpailut => Aiheen aloitti: Petri Saari - Marraskuu 30, 2014, 05:58:54 ip

Otsikko: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Petri Saari - Marraskuu 30, 2014, 05:58:54 ip
Mihin luokkaan kuulu suzuki rm 465 -81? iän mukaaan d2. . . . mut entäs fullfloater? tai mikä sse takapää nyt on.....
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 30, 2014, 07:02:24 ip
 E-luokkaan just niiden linkkujen takia.
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Petri Saari - Joulukuu 01, 2014, 10:46:18 ip
Mut eikö ole eri hölmöä mennä vm 81 pyörällä levy jarrujen sekaan??????(onko järkee vai ei säännöissä)
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: timo t.laine - Joulukuu 02, 2014, 09:49:44 ap
 Rumpujarru on ihan o.k. ainakin classic -vauhteihin mutta tuo takajousitus on selkeästi parempi kuin aikaisempi "stereo". Ymmärtääkseni levyjarrun saa kyllä asentaa jos se on E-luokkaan hyväksytystä pyörästä peräisin(?).
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Petri Saari - Joulukuu 02, 2014, 06:36:17 ip
Mut eikö jammut sit kuuluis kanssa e-luokkaan? muistaakseni säännöt sanoo et stereo perä paitsi jammu mono????
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: timo t.laine - Joulukuu 02, 2014, 06:50:41 ip
 Vuosi -81 oli viimeinen milloin Yamahoissa oli linkuton takajousitus, eli 250 & 465 yyzetat kelpuutetaan d-luokkiin, piikissä on vesijäähdytys joten joutuu e-luokkaan.
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Jesse Sanden - Joulukuu 02, 2014, 10:35:30 ip
Näissä säännöissä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä. Joskus aikoinaan ollaan menty säännöt kiveen hakkaamaan ja sitähän ei pysty muuttamaan.
Kyllähän se jako vuosimallin mukaan yksinkertaistaisi luokkajakoa ja katsastuskin olisi helpompaa.
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Petri Saari - Joulukuu 03, 2014, 08:50:22 ip
HYvä jesse täysin samaa mieltä!!!!! ja jos se rumpu jarru on "ihan hyvä classic ajeluissa" niin miksi mitä ihmettä se fullfloater muuttaa d2 luokassa??
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: timo t.laine - Joulukuu 04, 2014, 11:09:47 ap
 Se vaikuttaa kuule just niihin kierrosaikoihin ja helpottaa muutenkin ajamista kun takapyörä seuraa paremmin radan pintaa, ei ne japsit sitä turhaan kehitelleet. En usko että levyjarrusta on valtaosalle kuskeja etua kun rullaamalla menemme mutkiin joka tapauksessa :).. Näistä voisi jatkossa höpistä "yleistä keskustelua" osastolla(mikäli on tarvetta ;)).
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Petri Saari - Joulukuu 04, 2014, 07:04:40 ip
Vai sillä lailla ei muutakun kaikki  ostamaan sutsukit niin rupee keirros ajat paranemaan..... ::)
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: petriniemi - Joulukuu 12, 2014, 09:09:33 ip
Oon täysin samaa mieltä!!!?! Vaikka en suzukia omista,esim 1982 yz490 niin sanottu linkullinen,se on jopa paljon huonompi kuin yz465 ei linkullinen,rumpujarrulliset samaan luokkaan
Otsikko: Vs: Mihin luokkaan rm:ä??
Kirjoitti: Timo Rahkonen - Joulukuu 13, 2014, 05:52:40 ip
Oon täysin samaa mieltä!!!?! Vaikka en suzukia omista,esim 1982 yz490 niin sanottu linkullinen,se on jopa paljon huonompi kuin yz465 ei linkullinen,rumpujarrulliset samaan luokkaan

Kyllä ainakin -83 IT 175 Yammun linkkuperä (sama kuin -82 YZ490) toimii loistavasti kun iskari vain on kunnollinen (Mulla Öhlins). Alkuperäisellä iskarilla se ei kovin häävi ollut. Iskarit kuntoon ;D