Kirjoittaja Aihe: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut  (Luettu 20047 kertaa)

Jesse Sanden

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #15 : Lokakuu 15, 2015, 02:08:58 ip »
Sivareissa saa olla levyjarru ja 1989 on uusin. Mitenköhän tää on perusteltu?

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #16 : Lokakuu 15, 2015, 07:32:37 ip »
Sivarit vetää evoilla ;D

Roy Lindgren

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 75
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #17 : Lokakuu 15, 2015, 11:25:57 ip »
Sivareissa on ollu levy jarrut jo 70 luvun puolenvälinjälkeen,ja toi sv2 luokka on 85-89.mailmalla on sv3&sv4 luokat myös eli ns evo..Suomeen jos otettais myös noi uudemmat luokat niin varmasti osallistujia ois enemmän.Toivottavasti selkeytti levy kysymystä.Ja niinkuin joku jo mainitsi niin jos cmf olis odottanu muutaman viikon niin oltais lajiryhmässä keretty julkaista kalenteri niin oltais ehkä säästytty päällekkäisyyksiltä.

T,Roy

RISTOKUISMA

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #18 : Lokakuu 16, 2015, 05:42:25 ap »
Classic kisat olisi hyvä olla eri viikonloppuina kuin ne päätetyt 6 SM- viikonloppua. Sunnuntaille siirto ei auta, silloin on SM lähdöt ja teami on niissä kiinni. Taitaa jäädä ensi kesänä ESO talliin.

Jarkko Tallqvist

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 125
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2015, 05:22:34 ip »
No ilmanmuuta sivareihin sv3 ja 4 luokka mukaan... eiks se oo parempi että olis paljon osallistujia. Nyt jos kisat on liiga ja SM kisojen kaa samaan aikaan niin eipä paljoa saa klassikit palstaa tilaa alan mediassa. Itse en ainakaan huomannut mitään xracing tai offroadpro tänä vuonna.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2015, 05:24:36 ip kirjoittanut Jarkko Tallqvist »

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #20 : Joulukuu 17, 2015, 07:46:52 ip »
Se Sipoon kisa 16.7. on edelleen päällekkäin veteraanicupin Karkkilan kisan kanssa, eikö mitenkään onnistu siirto päivällä eteenpäin eli sunnuntaille?

Jari Laitinen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #21 : Joulukuu 17, 2015, 08:47:48 ip »
Kysyppä Karkkilasta jos siirtäisivät...

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #22 : Joulukuu 17, 2015, 09:15:40 ip »
Soitin niille mutta eihän ne viitsi.., no jos arpaonni olisi ensiensivuonna parempi

Pauli Kosonen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #23 : Tammikuu 05, 2016, 11:10:54 ip »
Olen Jarkon kanssa samaa mieltä,olisi mukava kun tuo rumpujarrusääntö päivitettäisiin.Itselläni on KX125 vuodelta 1987 ja siinähän on se levyjarru takana.Mukava olisi taluttaa pyörä viivalle jo tänä kesänä mutta näyttää siltä ettei onnaa..ainakaan Classic.

timo t.laine

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 230
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #24 : Helmikuu 15, 2016, 07:42:41 ip »
No niin, Alavuden veteraanicup kisa on siirretty samalle päivälle Salon classicin kanssa, Karhula sentään vielä jää(?)..

Timo Järvinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #25 : Helmikuu 16, 2016, 10:27:51 ap »
Joopa joo. Nyt ei kyllä voi "syyttää" klassikkimiehiä aikailusta vaan ihan jotain muuta tahoa.
Nyt on vaihtoehtoja mihin mennä.

Jussimikkonen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 69
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #26 : Helmikuu 24, 2016, 11:04:39 ap »
Tervehdys!

Keskustelua sekä täällä että Facebookissa seuranneena tuntuu olevan Classic Motocross murrostilassa. En tiedä ovatko muut huomanneet kuskien tyytymättömyyden luokkajakoihin ja tämänhetkisiin sääntöihin? Olen ymmärtänyt kerhon tärkeimmäksi tehtäväksi lajin kehittämisen ja kehittäminen tarkoittaa muutosta.

Suomen Classic harrastajat voidaan mielestäni jakaa kahteen kategoriaan. Harrastelijat, jotka huvikseen ajelevat hienoilla pyörillä muutamia kertoja kesässä kilpailuja, joissa voi tavata samanhenkistä porukkaa ja yksinkertaisesti pitää hauskaa. Itse kuulun tähän ryhmään. Toinen ryhmä on hieman taitavammat kuskit, jotka kilpailevat sekä kotimaassa että ulkomailla näillä hienoilla pyörillä. Mikä tällä hetkellä siis on ongelma?

ONGELMA NUMERO YKSI: Suomessa on kymmeniä kuskeja, jotka haluaisivat osallistua kilpailuihin pyörillään siihen kuitenkaan pystymättä. Miksi? Takajarrukikkailu on yksi syy ja toinen vuosimallit. Itse tunnen henkilökohtaisesti kolme kuskia, joilla seisoo tallissa 88-90 luvun pyörä odottamassa kilpailuihin pääsyä. Olen saanut FB:n kautta kyselyitä yksityisviestillä miksi Suomessa ei ajeta uudemmilla pyörillä esim. Ruotsiin tapaan. En osaa tähän vastata.

ONGELMA NUMERO KAKSI: Nämä Suomen kovimmat Classic kuljettajat joutuvat käsittääkseni jumppaamaan jonkin verran noiden kansallisten ja kansainvälisten sääntöjen välillä. Luokat vaihtuu, jarrut on vääriä. Mitä sallitaan, mitä ei?

RATKAISU: Kaikkien luokkien muuttaminen kansainvälisten luokkien mukaiseksi, vaikka sitten Ruotsin mallin mukaan. Siellä varmaan eniten porukka Suomesta käy kisailemassa? En tiedä, korjatkaa jo olen väärässä.

Haluan kiittää CMF:n porukkaa hyvästä työstä vuosien varrella kisojen järjestämisen osalta. Uskon vahvasti että tämä jengi ei saa tarpeeksi arvostusta jo tehdystä työstä. Enemmänkin tuntuu sitä paskaa kaatuvan niskaan. Muistakaa että ilman tätä porukkaa kilpailuja ei ole missään luokassa millään jarruilla. Keskustelemalla tämäkin asia saadaan ratkaistua, ei pään aukomisella.

Facebookissa on ryhmä CLASSIC MOTOCROSS & SIVUVAUNUT johon on hyvin kerääntynyt ihmisiä joita tämä jalo laji kiinnostaa ja mikäli CMF:ää kiinnostaa ryhmän "oikeudet" voidaan luovuttaa kerholle ja sitä voi käyttää tämän sivuston ohella tiedottamiseen, keskusteluun ja äänestämiseen.
-Vauhdilla sisään ja paareilla ulos-

Timo Rahkonen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 90
  • 500cc 2-stroke.
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2016, 06:22:49 ip »
Tervehdys!

Keskustelua sekä täällä että Facebookissa seuranneena tuntuu olevan Classic Motocross murrostilassa. En tiedä ovatko muut huomanneet kuskien tyytymättömyyden luokkajakoihin ja tämänhetkisiin sääntöihin? Olen ymmärtänyt kerhon tärkeimmäksi tehtäväksi lajin kehittämisen ja kehittäminen tarkoittaa muutosta.

Suomen Classic harrastajat voidaan mielestäni jakaa kahteen kategoriaan. Harrastelijat, jotka huvikseen ajelevat hienoilla pyörillä muutamia kertoja kesässä kilpailuja, joissa voi tavata samanhenkistä porukkaa ja yksinkertaisesti pitää hauskaa. Itse kuulun tähän ryhmään. Toinen ryhmä on hieman taitavammat kuskit, jotka kilpailevat sekä kotimaassa että ulkomailla näillä hienoilla pyörillä. Mikä tällä hetkellä siis on ongelma?

ONGELMA NUMERO YKSI: Suomessa on kymmeniä kuskeja, jotka haluaisivat osallistua kilpailuihin pyörillään siihen kuitenkaan pystymättä. Miksi? Takajarrukikkailu on yksi syy ja toinen vuosimallit. Itse tunnen henkilökohtaisesti kolme kuskia, joilla seisoo tallissa 88-90 luvun pyörä odottamassa kilpailuihin pääsyä. Olen saanut FB:n kautta kyselyitä yksityisviestillä miksi Suomessa ei ajeta uudemmilla pyörillä esim. Ruotsiin tapaan. En osaa tähän vastata.

ONGELMA NUMERO KAKSI: Nämä Suomen kovimmat Classic kuljettajat joutuvat käsittääkseni jumppaamaan jonkin verran noiden kansallisten ja kansainvälisten sääntöjen välillä. Luokat vaihtuu, jarrut on vääriä. Mitä sallitaan, mitä ei?

RATKAISU: Kaikkien luokkien muuttaminen kansainvälisten luokkien mukaiseksi, vaikka sitten Ruotsin mallin mukaan. Siellä varmaan eniten porukka Suomesta käy kisailemassa? En tiedä, korjatkaa jo olen väärässä.

Haluan kiittää CMF:n porukkaa hyvästä työstä vuosien varrella kisojen järjestämisen osalta. Uskon vahvasti että tämä jengi ei saa tarpeeksi arvostusta jo tehdystä työstä. Enemmänkin tuntuu sitä paskaa kaatuvan niskaan. Muistakaa että ilman tätä porukkaa kilpailuja ei ole missään luokassa millään jarruilla. Keskustelemalla tämäkin asia saadaan ratkaistua, ei pään aukomisella.

Facebookissa on ryhmä CLASSIC MOTOCROSS & SIVUVAUNUT johon on hyvin kerääntynyt ihmisiä joita tämä jalo laji kiinnostaa ja mikäli CMF:ää kiinnostaa ryhmän "oikeudet" voidaan luovuttaa kerholle ja sitä voi käyttää tämän sivuston ohella tiedottamiseen, keskusteluun ja äänestämiseen.

Hyvin kirjoitettu asiasta joka varmasti mietityttää monia. Juustoporttiin kokoustamaan kaikki kynnelle kykenevät niin saadaan asioita eteenpäin.
-70 ja -80 YZ, IT, DT osia PALJON.
Yamaha YZ 490 -84
Yamaha IT 175 -83
Husqvarna 500 CR -85
Honda CR500 -96
Honda CR250 -01
Honda CRF 450 -08
Kawasaki KX500 -90
Kawasaki KX125 -88
BMW R65 -80

Pauli Kosonen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Sähköposti
Vs: Classic Motocross Cup 2016 kilpailut
« Vastaus #28 : Helmikuu 26, 2016, 06:17:16 ip »
Hyvin kirjoitettu Jussi,itsekin olen kateellisena katsonut  ulkomailla ajettavia luokkia ja varsinkin tämän levyjarrun osalta ja kas siellähän niitä.Minäkin haluaisin suurinpiirtein samalla tavalla kuin Jussi käydä joinakin viikonloppuina kesässä tuulettamassa itseäni ja pyörää työn vastapainoksi.Itse pyörän rakentaminen on mukavaa ja itsetehdyn pyörän ajaminen on todella hienoa ja olisi harmillista jos joku vanha sääntö estää sen.