CMF Foorumi
Classic Motocross Finland => Kilpailut => Aiheen aloitti: petri pantsu - Lokakuu 05, 2015, 10:41:30 ap
-
Vuoden 2016 Classic Motocross Cupin kilapailut Suomessa ovat seuraavanlaisesti:
28.5 la Karhula,Kotkan Moottoriurheilukeskus
16.7 la Sipoo
13.8 la Salo,Kavilannummi
Salon kilpailun sivuvaunulähtöt ovat myös Classic EM-Kilpailu.
t. CMF:n hallituksen psta: Petri Pantsu
-
Ja ottakaa tosta englanninkielisestä em kutsusta pois "rumpujarrut pakolliset sv 1 luokassa,jos vaikka tulis enemmän väkeä ajamaan...
-
Moro
Ja kielitaitoiset vois laittaa kutsua tonne eurooppaan missä ne veto miehet asuu.Ettei olis tuollaiset "mestaruus"kisat kun sipoossa.
T:Jarmo
-
Moi,
Classik Motocross Finland ehti taas ennen Motocrossin lajiryhmää lyömään kilpailujen päivämäärät lukkoon.
2016 SM-crossi viikonloppuna Suomen Cup luokat ajetaan Lauantaisin,kuten tänäkin vuonna. Ainakin MXV-luokassa (veteraanit) on varmasti kuskeja jotka olisivat halunneet ajaa myös Classik Cup-kisat. Nyt pystyy ajamaan vain yhden kisan,kuten tänäkin vuonna.
Alla Xracing.fi sivuilta lainattua:
"Motocrossin lajiryhmä on julkaissut alustavan kilpailukalenterin kaudelle 2016. Kerhot voivat hakea kilpailuja loka- ja marraskuun aikana."
"Kalenteriin on jätetty useita SM- ja MX-liigasta vapaita viikonloppuja, joihin lajiryhmä toivoo kerhojen järjestämiä kansallisia kilpailuja. Lajiryhmä myös toivoo, että kerhot rakentavat oman mallinsa mukaisia kilpailuja, joihin ne voivat vapaasti valita kilpaluokat."
SM-kilpailukalenteri 2016
- la Suomen Cup: MXJ, MXV + lisäluokat
- su SM: MXC/A, MX2, MX1, ei muita luokkia
7.-8.5.2016
28.-29.5.2016
18.-19.6.2016
16.-17.7.2016
30.-31.7.2016
27.-28.8.2016
Koko uutinen löytyy täälä:
http://www.xracing.fi/motocross/uutiset/alustava-kilpailukalenteri-2016-20151009/
Terveisin: Jana
-
Terve,
Olen samaa mieltä Janan kanssa. Tänä vuonna jäi 2 classic-kisaa ajamatta, kun olivat päällekkäin vetsku-cupin kanssa. Nyt näyttää taas siltä, että 2 kisaa jää ensi vuonnakin classicissa ajamatta saman asian takia. Ainut classic-kisa, jonka tänä vuonna sain ajettu oli Ruotsin Linköpingin kisa. Kun Moottoriliitto teki tällä viikolla kilpailukalenterin, niin olisi voinut sen verran odottaa, että olisi nähnyt kisakalenterin. Monta kuskia, jotka ajavat sekä vetsku-cupia että classicia olisivat halukkaita ajamaan molemmat cupit.
t. Mäkisen Mauri
-
Jos classic kisapäivä olisi sunnuntai niin ainakin teoriassa ehtisivät veteraanicuppia ajavat mukaan. Jollakin lailla pitäisi tulevaisuudessa pystyä jakamaan nämä yhdeksän kisaa eri viikonlopuille.
-
No joo onhan noi osunut harmittavasti päällekkäin. Mutta ei sentään kaikki. Eikä CEMARin kisapäiviä oo vielä tiedossa. Linköping lienee perinteisellä paikallaan. CEMARin kisoja ajaa myös hyvä joukko Suomalaisia huippu klassik kuljettajia ja minä.
Kyllä SML varmaan tekee vielä muutoksia kalenteriinsa kun ovat meidän kalenterimme nähneet.
Ensi kautta odotellen terveisin TimoJ
-
Otimme syyskokouksessa huomioon Gemairin kisat sekä Lindköpingin,muista tapahtumista kuten Suomen Veteraani kisoista ei ollut tietioa. Kokouksessa ei ollut ketään henkilöä paikalla joka ajaa "vetskukisoja".. valitettavaa...Voimme kuitenkin mahdollisesti vaihtaa päällekäisyydet,lauantain Karhulan ja Sipoon kisat sunnuntaiksi. Enempää joustoja tuskin pystymme järjestämään koska kesä viikonloppuja ei voi lisätä. Joskus sain palautetta siintä ajajilta,miksi classic cross kisat ovat sunnuntaisin ? Kun F1 kilpailut ovat sunnuntaisin ja viellä samana päivänä ? No kaikkeen ei voi taipua...! Vuonna 2014 ei ilmoituksia kisapaikoista/päivistä saatu kovinkaan aikaisin tietoa tapahtumien järjestäjiltä,hienoa että tänä vuonna ovat kuitenkin hereillä..joten näillä mennään !
t. Petri Pantsu
-
Moro
Ja kielitaitoiset vois laittaa kutsua tonne eurooppaan missä ne veto miehet asuu.Ettei olis tuollaiset "mestaruus"kisat kun sipoossa.
T:Jarmo
Hei
Sipoon EM-kisasta oli tehty Englanninkielinen kutsu ja ainakin minä olen jakanut niitä samaan aikaan kisoissa olleille ulkomaalaisille kuten esim. Tanskassa jne, sekä laitoin kutsun myös sähköpostilla netistä löytämiini Eurooppalaisiin classic sivujen osoitteisiin niiden yhteyshenkilöille ja pyysin tiedottamaan kisasta eteenpäin. Enempää en osannut asian hyväksi tehdä. Valitettavaa kun ei porukkaa paljon tullut.
Jarmo voisi nyt ulkomaalaisia kavereita tuntevana, ensivuoden kisaa yrittää myös mainostaa, jotta saataisiin mahdollisimman paljon sivareita viivalle ja vaikka tiedustella miksi eivät kisaan tänä vuonna saapuneet, jos vaikka mahdollinen ongelma voitaisiin jatkossa poistaa.
T: Erkki
-
Näin jossain ulkomaisella sivulla mainoksen sipoosta ja siinä tosiaan luki että rumpujarrut oltava sivarissa... :P
-
Classic Cupin englanninkielisissä säännöissä oli vaatimus rumpujarruista. Ilmeisesti joku vanha sääntö jota ei ole korjattu sieltä pois kun suomenkieliset säännöt on päivitetty? Säännöt EM-kutsuun oli kopioitu sieltä joten tästä se johtuu... Tosin englanninkielisissä säännöissä on lopuksi lause jossa todetaan että mahdollisissa ristiriitatapauksissa suomenkieliset säännöt ovat voimassa:
"In case of a dispute regarding the content in a translation of this document, the Finnish original is in priority."
Päivitin nyt englanninkieliset säännöt niin että poistin rumpujarruvaatimuksen SV-luokasta niin säännöt ovat suomenkielistä vastaavat.
-
Kiitos Petrille vetskukuskien huomioimisesta! Toivottavasti Karhulan ja Sipoon kisojen siirto Sunnuntaille sopii niin järjestäjille kuin kaikille muillekkin.
-Jana-
-
E luokassa on myös joku typerä vanha rumpujarru sääntö jäänyt.... niin Monto korjaa se myös samalla ;D
-
Tuo rumpujarrusääntö on kyllä lievästi sanoen käsittämätön. Sulla on pyörä, jonka vuosimalli on vaikkapa -86 ja siinä on levy takana. Et saa ajaa vaikka vuosimalli sen sallii >:( Sama olisi ollut laittaa vaikka sääntöön ettei punaisella tai vihreällä pyörällä saa ajaa. ::)
-
Ei varmaan olisi muuttanut tilannetta vaikka CMF:n kokouksessa olisi ollut kuinka monta kuljettajaa jotka osallistuvat sekä Classic- että veteraanikilpailuihin. Liitto julkisti oman alustavan kalenterin 9.10. jolloin CMF:n hallitus oli jo päättänyt kilpailujen päivämäärät. Jos olisi odotettu muutama viikko niin päällekkäisyydet olisi vältetty.
-
Sivareissa saa olla levyjarru ja 1989 on uusin. Mitenköhän tää on perusteltu?
-
Sivarit vetää evoilla ;D
-
Sivareissa on ollu levy jarrut jo 70 luvun puolenvälinjälkeen,ja toi sv2 luokka on 85-89.mailmalla on sv3&sv4 luokat myös eli ns evo..Suomeen jos otettais myös noi uudemmat luokat niin varmasti osallistujia ois enemmän.Toivottavasti selkeytti levy kysymystä.Ja niinkuin joku jo mainitsi niin jos cmf olis odottanu muutaman viikon niin oltais lajiryhmässä keretty julkaista kalenteri niin oltais ehkä säästytty päällekkäisyyksiltä.
T,Roy
-
Classic kisat olisi hyvä olla eri viikonloppuina kuin ne päätetyt 6 SM- viikonloppua. Sunnuntaille siirto ei auta, silloin on SM lähdöt ja teami on niissä kiinni. Taitaa jäädä ensi kesänä ESO talliin.
-
No ilmanmuuta sivareihin sv3 ja 4 luokka mukaan... eiks se oo parempi että olis paljon osallistujia. Nyt jos kisat on liiga ja SM kisojen kaa samaan aikaan niin eipä paljoa saa klassikit palstaa tilaa alan mediassa. Itse en ainakaan huomannut mitään xracing tai offroadpro tänä vuonna.
-
Se Sipoon kisa 16.7. on edelleen päällekkäin veteraanicupin Karkkilan kisan kanssa, eikö mitenkään onnistu siirto päivällä eteenpäin eli sunnuntaille?
-
Kysyppä Karkkilasta jos siirtäisivät...
-
Soitin niille mutta eihän ne viitsi.., no jos arpaonni olisi ensiensivuonna parempi
-
Olen Jarkon kanssa samaa mieltä,olisi mukava kun tuo rumpujarrusääntö päivitettäisiin.Itselläni on KX125 vuodelta 1987 ja siinähän on se levyjarru takana.Mukava olisi taluttaa pyörä viivalle jo tänä kesänä mutta näyttää siltä ettei onnaa..ainakaan Classic.
-
No niin, Alavuden veteraanicup kisa on siirretty samalle päivälle Salon classicin kanssa, Karhula sentään vielä jää(?)..
-
Joopa joo. Nyt ei kyllä voi "syyttää" klassikkimiehiä aikailusta vaan ihan jotain muuta tahoa.
Nyt on vaihtoehtoja mihin mennä.
-
Tervehdys!
Keskustelua sekä täällä että Facebookissa seuranneena tuntuu olevan Classic Motocross murrostilassa. En tiedä ovatko muut huomanneet kuskien tyytymättömyyden luokkajakoihin ja tämänhetkisiin sääntöihin? Olen ymmärtänyt kerhon tärkeimmäksi tehtäväksi lajin kehittämisen ja kehittäminen tarkoittaa muutosta.
Suomen Classic harrastajat voidaan mielestäni jakaa kahteen kategoriaan. Harrastelijat, jotka huvikseen ajelevat hienoilla pyörillä muutamia kertoja kesässä kilpailuja, joissa voi tavata samanhenkistä porukkaa ja yksinkertaisesti pitää hauskaa. Itse kuulun tähän ryhmään. Toinen ryhmä on hieman taitavammat kuskit, jotka kilpailevat sekä kotimaassa että ulkomailla näillä hienoilla pyörillä. Mikä tällä hetkellä siis on ongelma?
ONGELMA NUMERO YKSI: Suomessa on kymmeniä kuskeja, jotka haluaisivat osallistua kilpailuihin pyörillään siihen kuitenkaan pystymättä. Miksi? Takajarrukikkailu on yksi syy ja toinen vuosimallit. Itse tunnen henkilökohtaisesti kolme kuskia, joilla seisoo tallissa 88-90 luvun pyörä odottamassa kilpailuihin pääsyä. Olen saanut FB:n kautta kyselyitä yksityisviestillä miksi Suomessa ei ajeta uudemmilla pyörillä esim. Ruotsiin tapaan. En osaa tähän vastata.
ONGELMA NUMERO KAKSI: Nämä Suomen kovimmat Classic kuljettajat joutuvat käsittääkseni jumppaamaan jonkin verran noiden kansallisten ja kansainvälisten sääntöjen välillä. Luokat vaihtuu, jarrut on vääriä. Mitä sallitaan, mitä ei?
RATKAISU: Kaikkien luokkien muuttaminen kansainvälisten luokkien mukaiseksi, vaikka sitten Ruotsin mallin mukaan. Siellä varmaan eniten porukka Suomesta käy kisailemassa? En tiedä, korjatkaa jo olen väärässä.
Haluan kiittää CMF:n porukkaa hyvästä työstä vuosien varrella kisojen järjestämisen osalta. Uskon vahvasti että tämä jengi ei saa tarpeeksi arvostusta jo tehdystä työstä. Enemmänkin tuntuu sitä paskaa kaatuvan niskaan. Muistakaa että ilman tätä porukkaa kilpailuja ei ole missään luokassa millään jarruilla. Keskustelemalla tämäkin asia saadaan ratkaistua, ei pään aukomisella.
Facebookissa on ryhmä CLASSIC MOTOCROSS & SIVUVAUNUT johon on hyvin kerääntynyt ihmisiä joita tämä jalo laji kiinnostaa ja mikäli CMF:ää kiinnostaa ryhmän "oikeudet" voidaan luovuttaa kerholle ja sitä voi käyttää tämän sivuston ohella tiedottamiseen, keskusteluun ja äänestämiseen.
-
Tervehdys!
Keskustelua sekä täällä että Facebookissa seuranneena tuntuu olevan Classic Motocross murrostilassa. En tiedä ovatko muut huomanneet kuskien tyytymättömyyden luokkajakoihin ja tämänhetkisiin sääntöihin? Olen ymmärtänyt kerhon tärkeimmäksi tehtäväksi lajin kehittämisen ja kehittäminen tarkoittaa muutosta.
Suomen Classic harrastajat voidaan mielestäni jakaa kahteen kategoriaan. Harrastelijat, jotka huvikseen ajelevat hienoilla pyörillä muutamia kertoja kesässä kilpailuja, joissa voi tavata samanhenkistä porukkaa ja yksinkertaisesti pitää hauskaa. Itse kuulun tähän ryhmään. Toinen ryhmä on hieman taitavammat kuskit, jotka kilpailevat sekä kotimaassa että ulkomailla näillä hienoilla pyörillä. Mikä tällä hetkellä siis on ongelma?
ONGELMA NUMERO YKSI: Suomessa on kymmeniä kuskeja, jotka haluaisivat osallistua kilpailuihin pyörillään siihen kuitenkaan pystymättä. Miksi? Takajarrukikkailu on yksi syy ja toinen vuosimallit. Itse tunnen henkilökohtaisesti kolme kuskia, joilla seisoo tallissa 88-90 luvun pyörä odottamassa kilpailuihin pääsyä. Olen saanut FB:n kautta kyselyitä yksityisviestillä miksi Suomessa ei ajeta uudemmilla pyörillä esim. Ruotsiin tapaan. En osaa tähän vastata.
ONGELMA NUMERO KAKSI: Nämä Suomen kovimmat Classic kuljettajat joutuvat käsittääkseni jumppaamaan jonkin verran noiden kansallisten ja kansainvälisten sääntöjen välillä. Luokat vaihtuu, jarrut on vääriä. Mitä sallitaan, mitä ei?
RATKAISU: Kaikkien luokkien muuttaminen kansainvälisten luokkien mukaiseksi, vaikka sitten Ruotsin mallin mukaan. Siellä varmaan eniten porukka Suomesta käy kisailemassa? En tiedä, korjatkaa jo olen väärässä.
Haluan kiittää CMF:n porukkaa hyvästä työstä vuosien varrella kisojen järjestämisen osalta. Uskon vahvasti että tämä jengi ei saa tarpeeksi arvostusta jo tehdystä työstä. Enemmänkin tuntuu sitä paskaa kaatuvan niskaan. Muistakaa että ilman tätä porukkaa kilpailuja ei ole missään luokassa millään jarruilla. Keskustelemalla tämäkin asia saadaan ratkaistua, ei pään aukomisella.
Facebookissa on ryhmä CLASSIC MOTOCROSS & SIVUVAUNUT johon on hyvin kerääntynyt ihmisiä joita tämä jalo laji kiinnostaa ja mikäli CMF:ää kiinnostaa ryhmän "oikeudet" voidaan luovuttaa kerholle ja sitä voi käyttää tämän sivuston ohella tiedottamiseen, keskusteluun ja äänestämiseen.
Hyvin kirjoitettu asiasta joka varmasti mietityttää monia. Juustoporttiin kokoustamaan kaikki kynnelle kykenevät niin saadaan asioita eteenpäin.
-
Hyvin kirjoitettu Jussi,itsekin olen kateellisena katsonut ulkomailla ajettavia luokkia ja varsinkin tämän levyjarrun osalta ja kas siellähän niitä.Minäkin haluaisin suurinpiirtein samalla tavalla kuin Jussi käydä joinakin viikonloppuina kesässä tuulettamassa itseäni ja pyörää työn vastapainoksi.Itse pyörän rakentaminen on mukavaa ja itsetehdyn pyörän ajaminen on todella hienoa ja olisi harmillista jos joku vanha sääntö estää sen.